ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אנחנו לבד: האו"ם ואובמה דורשים מישראל - הפסקת אש ללא תנאים מוקדמים

מועצת הביטחון של האו"ם הצטרפה לנשיא האמריקני בדרישתו להפסקת אש מיידית • במהלך הלילה לא נורו רקטות, הבוקר נשמעה אזעקה בעיר אשקלון ו-4 רקטות שוגרו לעיר, אך נפלו בעזה • הקבינט התכנס אתמול וטרם קיבל החלטה בעניין • מניין ההרוגים הפלסטיניים בעזה עומד על 1035; הרמטכ"ל ביקר ברצועה ואמר: "כל רגע שאנחנו פה זה נכס" • היום ה-21 למבצע מתעדכן

אובמה ונתניהו, אבי אוחיון
אובמה ונתניהו, אבי אוחיון

מנין ההרוגים הפלסטיניים: 1035
"המצב כרגע מוגדר 'הפוגה ללא מגבלות'", אמר הבוקר (שני) קצין בכיר בצה"ל. "אנחנו פועלים בשטח, וריכוז המאמץ הוא מנהרות. רק אתמול הושמדו שתי מנהרות".

‏‎במהלך כל היממה הותקפו 40 מטרות. הרמטכ"ל העריך שתוך זמן קצר כלומר מספר ימים, ניתן להשלים את המשימה.

"אנחנו פועלים בשטח כשהמאמץ העיקרי הוא המנהרות. ב-24 שעות האחרונות הושמדו 2 מנהרות ובמהלך התקיפות אנחנו מגלים עוד ועוד נוספות. מה שחשבנו שמגיע לטווחים הקרובים ומגיע לכיוון הארץ באמת כזה. יש מיפוי של המערך הזה בכל מה שאנחנו נוגעים בו. השיטה היא הכנסת חומר נפץ פנימה.

"אתמול הייתה תקיפה של 4 פעילים במהלך היום שעמדו לירות. משעות הערב יש שקט ואנחנו ממשיכים לרכז את מאמץ המנהרות. אתמול עד השעה 14:00​ הכנסנו כמעט 100 משאיות בכרם שלום: הכנסת מזון, תערובת לבעלי חיים, תרופות וציוד רפואי, דלק ובנזין.

‏דובר משרד הפנים של חמאס ברצועה אמר הבוקר כי השקט היחסי מעזה, הוא תוצאה של שקט בשטח שאינו נובע משום הסכם ולכן על תושבי הרצועה להמשיך לנקוט משנה זהירות. ‏​בכיר בחמאס אמר לעיתון א-שרק אל-אווסט: "היוזמה המצרית בפועל כבר לא על השולחן. כל מהלך שהוא מצד גורם כלשהו צריך לערוב למימוש הדרישות שהצבנו".

רשתות חמאס TV וג'יהאד TV מדווחות, כי ילד פלסטיני נהרג בהפגזה ממזרח לג'בליה. עד כה אין לדיווח כל אישור רשמי, מדובר בהרוג הראשון של הפוגת החג. לדבריהם, חיל האוויר פיזר כרוזים בשמי הרצועה - מעל בית החולים שיפאא בעזה - נגד "ההתנגדות" הפלסטינית.

הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי "אנחנו מנהלים קרבות עם חיילי צה"ל באיזור מחנה הפליטים ג'באליה, זאת לאחר שצה"ל מבצע עבודות חישוף באדמות אזרחים".

4 רקטות שוגרו לעבר חוף אשקלון - כולן נפלו ברצועה.

הפרות סדר התקיימו גם הלילה במזרח ירושלים. במהלך הלילה נעצרו 22 מפרי סדר. חלקם במהלך ההפרות סדר אתמול בלילה וחלקם מעורבים בהפרות סדר בימים האחרונים.

עד כה נעצרו 375 מפרי סדר והוגשו 135 כתבי אישום. "משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה הנחושה לאיתור ומעצר הפורעים ותמצה עימם את הדין".

דובר משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע כי מניין ההרוגים מתחילת מבצע צוק איתן עלה ל-1,035. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, 236 מתוכם הם ילדים, 93 נשים ו-47 קשישים. לפי הפלסטינים, מניין הפצועים עומד על 6,233 פצועים, בהם 1,994 ילדים, 1,169 נשים ו-257 קשישים.

130 חיילים מאושפזים בבתי החולים; 6 במצב קשה
בילינסון: 15 חיילים מאושפזים. 2 במצב קשה. 2 במצב בינוני קשה. והשאר בדרגות קל עד בינוני.

סורוקה: מאושפזים 36 חיילים, אחד במצב קשה מאד, 3 במצב קשה, 14 בינוני והשאר קל. במהלך הלילה פונו לביה״ח מספר חיילים במצב קל שטופלו במיון ושוחררו. האשה שנפגעה מנפילת פצמ"ר בנחל עוז נותחה ומאושפזת כעת במחלקה האורטופדית, מצבה קל.

למרכז הרפואי שיבא הגיע הלילה פצוע נוסף באורח קל. סך הכל מאושפזים נכון להבוקר 31 חיילים 12 במצב בינוני ו-19 במצב קל.

ב-24 שעות האחרונות הובהלו למרכז הרפואי ברזילי 73 פצועים. נכון לשעה זו מאושפזים 39 מתוכם 35 חיילים, 28 במצב קל ו-7 בינוני. מתחילת המבצע טופלו בברזילי 821 נפגעים, נפגעי חבלות 672 ו-149 נפגעי חרדה.

בהדסה עין כרם מאושפזים כעת 13 חיילים.
נתניהו עזה הפסקת אש אובמה צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד