ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

יתד: חילולי שבת בירושלים; המודיע: ברקת יטפל

וועדת הרבנים לענייני השבת התכנסה בעקבות חילולי השבת בירושלים, יתד והמודיע מדווחים • ברקת הוא הבעיה או הפתרון?

הפגנות השבת בירושלים, צילום: פלאש90
הפגנות השבת בירושלים, צילום: פלאש90

בהמודיע מסתפקים בהבטחות, ביתד תוקפים: בעיתון המודיע הופיעה ביום שישי האחרון ידיעה על כינוס וועדת הרבנים לעניייני השבת בכדי לדון על חילולי השבת, ידיעה דומה הופיעה הבוקר אצל המקבילה הליטאית "יתד נאמן".

אך בעוד בהמודיע מסתפקים בכך שבכל הנוגע לחילולי השבת בעיר ירושלים ראש העיר הבטיח כי יורה להגביר את האכיפה, ביתד נאמן תוקפים את מה שהם מכנים "העדר אכיפה הולמת על ידי הגורמים העירוניים".

בידיעות, העוסקות בחילולי השבת המתרחשים במתחם התחנה ובמקומות נוספים באיזור מרכז העיר, מצויין כי וועדת הרבנים לענייני השבת התכנסה במיוחד בכדי לדון בהם.

בהמודיע מדווח כי נציגו של ראש העיר עו"ד אביעד הכהן שמונה על ידו במיוחד בכדי לבדוק את נושא חילולי השבת בעיר הופיע בפני הוועדה והתחייב בשם ראש העיר כי הוא רואה בנושא חילולי השבת ערך חשוב וכי הוא איננו מתכוון "למרוח אותו", אלא יעמוד על כך בכל תוקף וכל עוד הוא משמש בתפקיד ראש העיר מתחם הסינמה סיטי לא יפתח בשבת על אף המחיר אותו הוא משלם בקרב ציבור הבוחרים החילוני בענין.

לעומת זאת, בעיתון "יתד נאמן" הבוקר מוקדשת ידיעה לחילולי השבת בעיר, אך העיתון איננו מדווח לקוראיו על הבטחה כזו או אחרת של ראש העיר אלא בוחר לתקוף ישירות את גורמי האכיפה והפיקוח על שמירת חוקי העזר העירוניים.

יתד אף מוסיף ומצטט את חבר וועדת הרבנים הגר"צ אודסר האומר "לפני שמדברים ושומעים על כל מיני הבטחות וחפוש עצות, הרי שיש למצות בכל תוקף את האכיפה העירונית, ליישם את חוקי העזר עד תום."
שבת ירושלים יתד נאמן ניר ברקת המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד