כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זה מתחיל: שרי הממשלה תוקפים את רה"מ נתניהו

השר שמיר: "המבצע בעזה התפספס, בזבזנו את הזמן בעזה" • השר אריאל: "היינו צריכים להיות מהירים וחזקים יותר"

כשל? נתניהו, פלאש90
כשל? נתניהו, פלאש90

הביקורת מימין מתחילה לבצבץ: לאחר הלחצים על ראש הממשלה נתניהו להפסקת המבצע הצבאי בעזה מצד האו"ם ונשיא ארה"ב שקראו לו להפסיק את האש שרי הימין תוקפים הבוקר את ראש הממשלה נתניהו ואומרים כי הוא פיספס את חלון הזמן שהיה לו בכדי לפעול כנגד החמאס.

בראיון לגלי צה"ל אמר שר החקלאות יאיר שמיר כי המבצע בעזה "התפספס".

"ישראל בזבזה את הזמן - או לפחות לא ניצלה אותו טוב", אמר שמיר, "נתנו לנו למעלה משלושה שבועות לסדר את העניינים ברצועה. הצבא הגדול הזה לא הצליח בשלושה שבועות לסיים את המלאכה הזאת, וחבל".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל מ"הבית היהודי", שעלה אף הוא לשידור אמר כי ישראל לא נצלה את הזמן שניתן לה בכדי לפעול מול החמאס בצורה המיטבית מהבחינה הצבאית "היה ברור שבאיזשהו שלב יהיה לחץ מדיני, והיינו צריכים לעשות את הפעולה הרבה יותר מהר, הרבה יותר חזק, ועם הרבה יותר נחישות - בגדר 'תנו לצה"ל לנצח'", אמר השר אריאל, "צריך לטפל באיום הרקטי, אני לא חושב שיש מישהו במדינה שחושב שאנחנו יכולים להישאר תחת האיום הזה. גם בנושא המנהרות מטפלים - אבל זה לא מספיק".

"אמרנו שירו על אשקלון, וטעינו, ירו על תל אביב אז עוד כמה שנים שוב יגידו טעינו ?" המשיך אריאל "יש לנו את הכח לטפל בחמאס מהבחינה הצבאית, אמנם יש לזה מחיר אבל מה החלופה ? שהישובים סביב עזה ישארו תחת האיום מעזה ? אני קורא לראש הממשלה ולשרי הקבינט להמשיך את המבצע. יש גיבוי ציבורי מלא למבצע הזה. הדיבורים על פירוז עזה הם עורבא פרח.."

ח"כ יוני שטבון אמר גם הוא: "הממשל האמריקאי, אחרי שזרע הרס וחורבן בכל העולם בעשור האחרון, הוא האחרון שיכול לדרוש מישראל הפסקת אש. ישראל", הבהיר שטבון, "מוכרחה להכריע את החמאס ולהגן על אזרחיה".

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, מסר בתגובה: "ישראל חבה רבות לארה"ב ידידתה הגדולה ביותר, אך חובה זו אסור לה לבוא על חשבון בטחונה ועתידה של ישראל. הסכמה להפסקת אש בתנאים הנוכחיים תהייה בפועל רק הפוגה קצרה לפני סבב לחימה נוסף וקשה יותר.

"על ממשלת ישראל להמשיך בכל הכלים העומדים לרשותה למיגור המנהרות, והחזרת השקט לתושבי הדרום לזמן הארוך ביותר".
נתניהו אורי אריאל יאיר שמיר שטבון כשלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד