כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא יזכו לתמיכה

נשיא הקהילה היהודית במתקפה חריפה על הממשלה

יוסף שוסטר, נשיא הקהילה היהודית בגרמניה, שבר שתיקה והתייחס בפעם הראשונה לממשלה הישראלית הנכנסת. "ימין קיצוני עם עבר פלילי בקבינט או שינויים בחוק כדי שפוליטיקאים מושחתים יוכלו להפוך לשרים הם נקודת שפל בהיסטוריה הפוליטית הישראלית", כתב שוסטר ועורר סערה

נשיא הקהילה היהודית במתקפה חריפה על הממשלה
הפרלמנט הגרמני צילום: pixabay

התגובות החריפות לממשלת הימין הנכנסת נמשכות: יוסף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, התייחס לראשונה אחרי שבועות ארוכים של שתיקה לממשלת נתניהו הנכנסת ואמר כי הדמוקרטיה הישראלית עומדת במבחן, כך מדווח העיתונאי דב גיל הר.

במאמר שפרסם בעיתון ה'טאגסשפיגל' כתב שוסטר: "יהודים בכל העולם מתרגשים כאשר מושבעת ממשלה חדשה במדינה היהודית. זה לא משאיר את הקהילות היהודיות בתפוצות בלתי פגיעים - לא כששרי ממשלה זו מתבטאים בדרכים גזעניות, מפלות ומטרידות. מציגים עמדות שאינן מסוגלות לזכות ברוב בעולם היהודי, שאין בהן אנושיות, ערכים דמוקרטיים והשאיפה לשלום".

עוד נכתב במאמר שעורר תגובות רבות: "חלקים גדולים בישראל דוחים את המסלול שעליו הכריזה הממשלה החדשה, אני דוחה דברים רבים בה, ויהיה צורך להמשיך ולבחון אותה באופן ביקורתי ואת פועלה. ימין קיצוני עם עבר פלילי בקבינט או שינויים בחוק כדי שפוליטיקאים מושחתים יוכלו להפוך לשרים הם נקודת שפל בהיסטוריה הפוליטית הישראלית".

"אסור לנטוש את ישראל. חלקים גדולים בה דוחים את המסלול שעליו הכריזה הממשלה החדשה - הדבר מוכח בסקרים והדבר בא לידי ביטוי במחאות ציבוריות. רוב האנשים מפחדים ומודאגים לגבי המדינה שלהם. בחברות דמוקרטיות, זה לא יכול להיות מצב עניינים קבוע, עלינו לסמוך על כך".

"ביקורו של השר החדש לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בהר הבית ימים ספורים לאחר כניסתו לתפקיד היה פרובוקציה, על כך אין עוררין. אולם פרובוקציה שלא הפרה את הסטטוס קוו הנוכחי של המקום הזה. אישורו של ראש הממשלה נתניהו כי לא נועד שינוי בסטטוס קוו בהר הבית הלכה לאיבוד", נכתב.

שוסטר חתם את מאמרו באמירה לפיה "הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל שרדו מלחמות ומשברים במשך עשרות שנים - כעת הם עומדים בפני מבחן חדש. הפעם זה לא בא מבחוץ, אלא מבפנים. זה לא אומר שרוב הישראלים הם ימין קיצוני, אלא זה תוצר של המבוי הסתום של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. צריך להיות לנו האומץ לטפל בזה".

גרמניה איתמר בן גביר ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד