י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
במים, בחשמל, בדלק ובארנונה

נתניהו וסמוטריץ' הציגו תכנית להורדת יוקר המחיה: "הוזלה מיידית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הציגו בשידור חי ממשרד ראש הממשלה את התכנית לטיפול בהתייקרות במשק בכל היבטי החיים; הקפאת ארנונה לשנה, הפחתת מחיר הדלק ב-10 אגורות לליטר, קיצוץ של 70% בהתייקרות החשמל וקיצוץ 70% בהתייקרות המים

נתניהו וסמוטריץ' הציגו תכנית להורדת יוקר המחיה: "הוזלה מיידית"
נתניהו וסמוטריץ' במסיבת עיתונאים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו הערב (רביעי) את התוכנית למאבק ביוקר המחייה. התוכנית כוללת הקפאת ארנונה לשנה, הפחתת מחיר הדלק ב-10 אגורות לליטר, קיצוץ של 70% בהתייקרות החשמל וקיצוץ 70% בהתייקרות המים.

נתניהו פתח את דבריו ואמר: "הממשלה בראשותי באה לעבוד, אנחנו מטפלים בכל היבטי החיים החשובים וכמובן שהתחום הראשון שדיברנו עליו וכבר שוחחנו עליו זה תחום יוקר המחייה המשק שלנו נכנס לסחרור אינפלציוני".

ההצהרה המלאה ושאלות העיתונאים:

נתניהו הוסיף ואמר "החשמל, המים, הדלק והארנונה גוררים עלייה נוסף וזה משפיע על המשכנתה. לחלק באלף שקלים בחודש זה נטל גדול, שצריך לטפל בזה. הערב אנחנו מודיעים על שורת צעדים ראשונים להילחם במחוללי האינפלציה חשמל, דלק, ארנונה. הצעדים הללו יוזילו מייד את יוקר המחייה והם יעשו דבר נוסף ויאטו קצב הגלגל".

נתניהו חשף את התוכנית המלאה. בצעד הראשון, הארנונה תוקפא לשנה, לאחר מכן, ביטול התייקרויות האחרונות בדלק והורדת המחיר ב-10 אגורות לליטר, קיצוץ ממוצע של 70% בהתייקרות החשמל, וקיצוץ של 70% בהתייקרות המים.

נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

אחריו נאם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שפתח ואמר: "אני אבא ל-7 ילדים, מתגורר בקדומים, יש לי משכנתא ומרגיש את יוקר המחיה. אני לא יכול להתלונן באופן אישי אבל מבין שצריך לטפל". לדבריו, "העולם נמצא במשבר כלכלי עמוק יוקר המחייה, זה לא עוד כותרת בעיתון זה נושא משמעותי שמכביד ביום-יום, יחד עם זה", השר הוסיף וסיפר: "עבדתי בשיתוף פעולה מול יובל אלבשן על הפחתת שכר הח"כים. זה צעד משמעותי בעת משבר".

"הצלחנו בעבודה קשה לעשות את זה נכון - שבירת המעגל של האינפלציה מבלי לפרוץ את המנגנונים הקבועים שעלולים לתדלק ולהביא לעוד התייקרויות. זאת תוכנית חירום מיידית ובמסגרת התקציב נגבש שורה של צעדים ושורה של רפורמות עומק שיטפלו בריכוזיות ויפחיתו את הרגולציה והבירוקרטיה בטווח הארוך, צמצום עליית המחירים וסיוע ממוקד לסקטורים שזקוקות לערבות הדדית מבטלים את ההתייקרויות בדלק ובארנונה של 1.4%", הוסיף סמוטריץ'.

סמוטריץ' ונתניהו | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

שר האוצר סמוטריץ' התייחס לשורה של צעדים נוספים שהוא מתכוון לנקוט בהם: "ניתן מענק כספי ל-300 אלף זכאי מענק חימום של 200 שקלים, קצבת נכות תעלה ב-375 שקלים, קצבת ילד נכה ב-310 שקלים, עדכון מדרגות מס הכנסה, מורידים את דמי ביטוח לאומי ומס בריאות, וניצור גידול ערך בנקודות הזיכוי כך שזוג עם שני ילדים יקבל תוספת של 435 שקלים, במשבר הדיור נדון לקראת חקיקת התקציב עם שר השיכון, ונאמר שהאתגר זה לשמר את קצב ההיצע שבסה"כ עולה בשנים האחרונות".

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד