ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הרפורמות במערכת המשפט והמחאות

נתניהו מתייחס לשיח הציבורי: "המדינה לא תיהרס והדמוקרטיה לא תיחרב"

נתניהו התייחס להתלהטות השיח הפוליטי בימים האחרונים ואמר: "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב". הוא שב והבהיר: "בדמוקרטיה לא עוצרים ראשי אופוזיציה"

נתניהו מתייחס לשיח הציבורי: "המדינה לא תיהרס והדמוקרטיה לא תיחרב"
נתניהו וסמוטריץ' במסיבת עיתונאים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) במהלך מסיבת עיתונאים שקיים במשרד ראש הממשלה, לשיח הציבורי שהתלהט בימים האחרונים ואמר: "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט. מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, הם נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט".

נתניהו הדגיש: "אנחנו יכולים לא להסכים. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח".

בתגובה לקריאות מצד חברי הכנסת של עוצמה יהודית לעצור את לפי וגנץ אמר נתניהו: "אני רוצה להגיד מה שאמרתי אתמול ואני חוזר על זה: בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסף - אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח". נתניהו תקף את כלי התקשורת ותהה: "איפה אתם? למה אתם לא מגנים את ההסתה נגד הממשלה. אומרים שאנחנו נאצים!".

נתניהו הבהיר לסיום: "אנחנו נדון ברצינות, אנחנו בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, אנחנו בסוף נכריע ואנחנו בסוף גם נצליח". 

בנימין נתניהו יאיר לפיד מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד