כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר 3 חודשים בתפקיד

רוסיה החליפה את מפקד המלחמה באוקראינה

סרגיי סורוביקין, שזכה לכינויים קשים בגלל אכזריותו, הוחלף על ידי ראש המטה הכללי ולרי גרסימוב כמפקד המערכה הצבאית של רוסיה באוקראינה. משרד ההגנה הרוסי מסר כי השינויים נועדו להגביר את האפקטיביות של המבצעים הצבאיים באוקראינה

 רוסיה החליפה את מפקד המלחמה באוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

סרגיי סורוביקין, המכונה "גנרל ארמגדון", הודח מתפקידו כמפקד המלחמה של רוסיה באוקראינה שלושה חודשים לאחר שמונה התפקיד. הוא הוחלף על ידי ראש המטה הכללי ולרי גראסימוב, רמטכ"ל צבא רוסיה.

ההדחה הוכרזה על ידי שר ההגנה סרגיי שויגו, והוא תואר כ"עלייה ברמת המנהיגות של המבצע המיוחד" - כך מכנה מוסקבה פלישתה לאוקראינה. מר סורוביקין מונה כאחראי על הפעולות באוקראינה באוקטובר האחרון. הוא יישאר כסגנו של מר גרסימוב.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי השינויים נועדו להגביר את האפקטיביות של המבצעים הצבאיים באוקראינה ו"הצורך לארגן אינטראקציה הדוקה יותר בין סוגי וזרועות החיילים".

מר סורוביקין, הידוע באכזריותו, הוא יוצא צבא ששירת במלחמה של ברית המועצות באפגניסטן במהלך שנות ה-80. המפקד בן ה-56 ידוע לשמצה בכך שהורה לחיילים לפתוח באש על מפגינים פרו-דמוקרטיים במוסקבה, כאשר שלושה בני אדם נהרגו בימיה האחרונים של ברית המועצות ב-1991.

ב-2017 הוא הוביל את התערבות הכוחות הרוסיים במלחמה בסוריה. הוא הואשם בהפצצות חסרות הבחנה על לוחמי אופוזיציה ובהתקפות בנשק כימי, בקרב שנחשב מכריע בסיוע לממשלת סוריה להחזיר את השליטה על רוב המדינה, אכזריותו הביאה לאסד את הניצחון על המורדים.

לאחר מינויו למפקד הכוחות הפולשים של רוסיה באוקראינה, אמרו מומחים אירופאים כי החלטת הנשיא ולדימיר פוטין היא תוצאה ישירה של המוניטין של מר סורוביקין כחסר רחמים. פרשנים רבים טוענים שמאז תחילת המערכה הצבאית הבעייתית של רוסיה באוקראינה, התנהל מאבק כוחות בקרמלין.

בעוד פוטין נמנע מלבקר בקו החזית מאז פרוץ המלחמה, יבגני פריגוז'ין ראש כח וגנר, הצבא האכזרי הפרי של פוטין ערך ביקור בקו החזית ליד באחמוט כדי לפגוש את חיילי וגנר, ופרסם סרטונים ברשתות החברתיות שלו עושה זאת.

פריגוז'ין הוא תומך גלוי של סורוביקין, ופרשנים, כמו רוב לי, עמית בכיר במכון לחקר מדיניות החוץ בארה"ב, הסביר כי החלפתו של סורוביקין עשויה להיות להיות תגובה ל"תפקידו המשפיע והפומבי של וגנר יותר ויותר בתחום. המלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד