כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מבוכה לממשל האמריקאי

חבילת מסמכים רגישים נוספת נמצאה במשרדו הקודם של ביידן

הצוות המשפטי של הנשיא ביידן מצא חבילת מסמכים נוספת של רישומים ממשלתיים מסווגים. התגלית הגיעה במהלך חיפושים של מסמכים מסווגים מתקופתו של ביידן כסגן נשיא. וזאת לאחר מציאת מסמכים מסווגים לפני כחודש

חבילת מסמכים רגישים נוספת נמצאה במשרדו הקודם של ביידן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הצוות המשפטי של הנשיא ג'ו ביידן מצא חבילת נוספת של רישומים ממשלתיים בחיפוש אחר מסמכים נוספים לאחר שנמצאו מסמכים לפני כחודש. התגלית הגיעה במהלך חיפושים בעקבות הגילוי הראשוני בנובמבר האחרון של מסמכים מסווגים מתקופתו של ביידן כסגן נשיא במשרדו לשעבר של צוות החשיבה. הפרסום הוביל לגילוי של מסמכים נוספים המעניינים גורמים פדרליים הבודקים את הנושא, כך אמר אחד המקורות לרשת CNN.

גילוי המסמכים המסווגים בנובמבר האחרון "הפעיל פעמוני אזעקה" בתוך הבית הלבן, שם רק חוג קטן של יועצים ועורכי דין היה מודע לעניין. והחל מאמץ לחפש במקומות אחרים שבהם אולי אוחסנו מסמכים מתקופתו של ביידן כסגן נשיא.

אתמול הבית הלבן סירב לענות על מספר שאלות לגבי המסמכים המסווגים מתקופתו של ביידן כסגן נשיא שהתגלו במשרד פרטי בסתיו שעבר. המסמכים התגלו ב-2 בנובמבר, שישה ימים בלבד לפני בחירות אמצע הקדנציה, אך פרקליטיו של הנשיא הודיעו על כך בפומבי רק ביום שני האחרון כאשר דלפו דיווחים על המסמכים.

החומרים הממשלתיים נמצאו בעת סגירת משרד בוושינגטון הבירה - מרכז ביידן לדיפלומטיה ומעורבות גלובלית. הממצאים כוללים 10 מסמכים מסווגים, כולל תזכירי מודיעין אמריקאי וחומרי תדרוך שכיסו נושאים כמו אוקראינה, איראן ובריטניה.

ביידן אמר ביום שלישי כי הוא לא יודע שכמה מסמכים מסווגים נלקחו למשרדו הפרטי לאחר שעזב את תפקידו כסגן הנשיא של אובמה, וכי פרקליטיו "עשו מה שהם היו צריכים לעשות" על ידי פנייה מיידית למינהל הארכיונים והרישומים הלאומיים לאחר שהמסמכים נמצאו בנובמבר. המסמכים, אמר הנשיא, נמצאו ב"קופסה בתוך ארון נעול או לפחות בארון".

הבית הלבן ג'ו ביידן סגן הנשיא ביידן מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד