י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נאשם בריגול

איראן גזרה עונש מוות על בכיר משרד ההגנה לשעבר

בכיר ממשרד ההגנה האיראני שהואשם בריגול למען בריטניה, יוצא להורג. עלי רזא אכברי, שהיה סגן שר ההגנה עד 2001, תואר כ"מרגל מפתח" עבור בריטניה, הוא לא נראה מאז מעצרו ב-2019

איראן גזרה עונש מוות על בכיר משרד ההגנה לשעבר
עלי רזא אכברי צילום: באדיבות המצלם

איראן גזרה עונש מוות על בכיר ממשרד ההגנה לשעבר לאחר שהרשיעה אותו באשמת ריגול למען בריטניה, כך מדווחים כלי תקשורת במדינה המקורבים לאייתולות במדינה.

מערכת המשפט דווחה כי עלי רזא אכברי, שהיה סגן שר הביטחון עד 2001, היה "מרגל מפתח" של המודיעין הבריטי, כך דווחה סוכנות הידיעות 'תסנים' המתפקדת כשופר של המשטר, על פי הדיווח, "המודיעין האיראני חשף את המסכה של הריגול בכך שהאכיל אותו במידע שקרי".

סוכנות הידיעות 'תסנים' דיווחה גם כי ריגל אחר שיחות הגרעין בעבר בין איראן למעצמות המערב. אכברי שימש כסגן שר ההגנה תחת הנשיא מוחמד חתאמי, רפורמיסט שדחף לשיפור היחסים עם המערב. הוא לא נראה מאז מעצרו ב-2019.

במשך כמה שנים, איראן נמצאת במלחמת צללים עם ארצות הברית וישראל, בסימן התקפות חשאיות על תוכנית הגרעין שלה. הריגתו של מדען הגרעין הבכיר באיראן ב-2020, שאיראן האשימה בו את ישראל, הצביעה על כך ששירותי המודיעין הזרים עשו פריצות גדולות לתוך המודיעין האיראני. אכברי, שניהל צוות חשיבה פרטי, לא נראה בציבור מאז 2019, אז ככל הנראה נעצר.

הרשויות לא פרסמו פרטים על משפטו. אלה הנאשמים בריגול ובפשעים אחרים הקשורים לביטחון הלאומי נשפטים בדרך כלל בדלתיים סגורות, שם ארגוני זכויות אדם אומרים שהם לא בוחרים את עורכי הדין שלהם ואינם מורשים לראות ראיות נגדם. האיראנים טוענים כי במהלך תהליך קבלת ויזה מהשגרירות בריטניה בטהרן, המרגל תושאל על ידי קציני המודיעין המוצבים באותה שגרירות. ואז, במהלך נסיעותיו האישיות לאירופה, הוא הפך לעובד במשרה מלאה של סוכנות הריגול הבריטית.

משרד ההגנה איראן בריטניה מרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד