כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קיבלו אישור עד 2027

כמה כסף הפוליטיקאים חייבים לכם? לא תאמינו

על חוב קטן של מאות בודדות של שקלים חשבון הבנק שלכם יעוקל ותיגררו עד הוצאה לפועל, אולם לא כן ההתנהלות מול המפלגות שרצו לכנסת, לקחו הלוואות ולא החזירו. מדובר בסכום מצטבר של 220 מיליוני שקלים ששייכים לכם האזרחים | זו החלוקה 

כמה כסף הפוליטיקאים חייבים לכם? לא תאמינו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

כמה כסף הפוליטיקאים חייבים לכם? עדיין הרבה מאוד. 220 מיליון ש"ח חייבות המפלגות השונות למוסד ההלוואות של הכנסת, על פי נתונים עדכניים מסוף החודש שעבר. מתי הכסף יחזור לציבור ומי חייבים הכי הרבה? רוב המפלגות קיבלו אישור לפרוס את החובות שלהן עד שנת 2027! עד אז תהיה עוד מערכת בחירות אחת לפחות, שתאפשר לפוליטיקאים ללוות עוד כסף ולהגדיל שוב את החוב אחרי שיתחילו להקטין אותו. כך בנתוני עמותת 'הצלחה' למען חופש המידע של עורך הדין אלעד מן, שחשף העיתונאי יובל שגב בגלי צה"ל.

כ-35 מיליון שקלים הם חובות של מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. שאת זה די בלתי אפשרי לאכוף. כ-11 מיליון שקלים חייבת מפלגת 'מרצ', כמעט עשרה מיליון שקלים חייבים מפלגות 'ימינה' ואיילת שקד, יותר משלושה מיליון שקלים חייבת מפלגת 'דרך ארץ' של הח"כים לשעבר יועז הנדל וצבי האוזר, יותר מ-4 מיליון שקלים חייבת עדיין מפלגת 'עצמאות' שבראשות ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ועוד כמה מאות אלפי שקלים שחייבת מפלגת בל"ד למדינה.

מבין המפלגות שכן עברו את אחוז החסימה נמצאת 'הליכוד' עם החוב הגדול ביותר בסך 71 מיליון ו-700 אלף שקלים. גדעון סער מ'תקווה חדשה' ובני גנץ מ'חוסן לישראל' חייבים יחד כ-25 מיליון, מעט יותר מ'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שחייבת לכנסת מעל 23 מיליוני שקלים, אחריהם נמצאות' 'אגודת ישראל ו'דגל התורה' שחייבות יחד לכנסת מעל 15 מיליוני שקלים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן חייבת 8.66 מיליון, ואילו ש"ס חייבת 6.1 מיליון.

מבין מרכיבי 'הציונות הדתית' דווקא מפלגת 'נעם' בראשות סגן השר במשרד ראש הממשלה אבי מעוז היא עם החוב הגדול ביותר מעל 4 מיליון שקלים. 'הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם חוב של מעל שני מיליון שקלים ו'עוצמה יהודית' שבראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם כשלושה מיליון שקלים.

הלוואה הלוואות מימון מפלגות מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד