כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא אתן לבג"ץ את התענוג"

השרה רגב התפשרה: בן זקן ימונה למ"מ משנה מנכ"ל משרד התחבורה

הסערה מגיעה לסיומה: השרה מירי רגב מינתה את משה בן זקן לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל המשרד. תחילה רצתה רגב למנות את בן זקן למנכ"ל המשרד אך לאחר דיון שבמהלכו עלה כי המינוי של בן זקן למנכ״ל עלול להיפסל בבג״ץ החליטה רגב להתפשר

השרה רגב התפשרה: בן זקן ימונה למ"מ משנה מנכ"ל משרד התחבורה
משרד התחבורה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סוף לסאגה: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל (מיל׳) מירי רגב מינתה היום (חמישי) את משה בן זקן לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל המשרד, זאת לאחר דיון שניהלה יחד עם היועצת המשפטית לממשלה, המשנים ונציב שירות המדינה ובמהלכה עלה כי המינוי של בן זקן למנכ״ל עלול להיפסל בבג״ץ לאחר שיאושר בממשלה, מה שעלול לפגוע בשמו הטוב. הסיכום הינו על דעת הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה, שאישרו את מינויו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל. בן זקן שייכנס לתפקידו באופן מידי, יכהן בהנהלת המשרד יחד עם מ״מ המנכ״ל אבנר פלור.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב אמרה: ״אני מברכת את משה על מינויו ובטוחה שיחד נעשה ונצליח. אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ״ל אולם לעת הזו, לאחר שהתברר כי בג״ץ צפוי לפסול את המינוי ובכך לפגוע בשמו הטוב של משה, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד מ״מ המשנה למנכ״ל ואין לי ספק, שהוא עוד יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך״.

רגב הוסיפה: ״התמיכה החד משמעית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה, שהיו נכונים להצביע בעד המינוי הוכיחה שבאנו למשול. אני לא אתן לבג״ץ את התענוג להעביר ביקורת עליי ועל הממשלה ממגדל השן. בכוונתי לפעול כפי שאמרתי בישיבת הממשלה, להוביל לביטול הצורך באישור וועדת המינויים בנציבות, למינויי בכירים אשר עומדים בכל תנאי הסף. קבלנו את המנדט מהציבור להוביל את המדיניות שלנו ואין ראוי מכך שנאפשר לשרי הממשלה לקבוע מי יהיו המינויים המינויים המקצועיים שלהם בתפקידי האמון, כדי לאפשר לשרים להוציא לפועל את מדיניותם לטובת אזרחי ישראל״.

כזכור, הממשלה החליטה בתחילת השבוע לדחות את מינויו של משה בן זקן, לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה לפחות בשבוע. המהלך הגיע בעקבות כך שוועדת המינויים קבעה בשבוע שעבר שהמינוי של בן זקן לא תקין. רגב הביאה בכל זאת את מינויו להצבעה בממשלה אך המינוי נדחה כאמור.

המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, אמר לשרים במהלך הדיון: "יש מניעה משפטית למנות אותו, הוא לא כשיר ומינוי עלול לפגוע בתפקוד המשרד". נתניהו עקץ בתגובה: "יש בעיה בשוויוניות ביחס למה שאפשרתם בממשלה הקודמת". לימון הגיב: "אדוני ראש הממשלה, אני מוחה על הדברים".

השרה רגב טענה במהלך הישיבה: "לעניין ההתאמה, הוועדה אמרה כי הוא מתאים למנכ"ל משרד בינוני ולכן הציעו חצי שנה ניסיון. לאורך כל ההתייעצות עם הגורמים המשפטיים, לא נאמר לרגע שהוא (בן זקן) לא כשיר. רק שחסר לו ניסיון במשרדים גדולים".

המשנה ליועמ"ש התנגד גם לפשרת "הניסיון לחצי שנה", והמינוי כאמור, נדחה.

מירי רגב בגץ משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד