כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

פרידמן תומך בעזה: "נגד טבח אנשים וילדים"

איש 'נטורי קרתא' מאנטוורפן לא היסס להיפגש עם הנציגות המוסלמית בכנס תמיכה וגיוס כספים עבור נפגעי עזה

פרידמן תומך בעזה: "נגד טבח אנשים וילדים"

משה אריה פרידמן מוינה, מי שלא היסס להתנשק ולהתחבק לעיני המצלמות עם אחמדינג'אד, ולאחר מכן שהצהיר באוזני כלי התקשורת כי החליט לעזוב את נטורי קרתא ואת המפגשים עם רוצחי היהודים?

לא חלפו שנתיים מאז ההצהרה, ופרידמן - כך נראה - חזר לסורו. ביום שישי האחרון, דקות ספורות לפני הדלקת נרות, הגיע פרידמן לכינוס מוסלמי שנערך באנטוורפן, ובו השתתפו בכירי ומנהיגי הקהילות המוסלמיות באזור.

"זה היה כינוס של ראשי המנהיגות המוסלמית באזור, זה התחיל ברבע לתשע בערב, זמן סיום הצום שלהם, מאחר והדלקת הנרות הייתה בתשע ורבע - אמרתי להם שאני אהיה המרואיין הראשון. היה דיאלוג ביני ובין השייך סולימאן ואאן אל, הוא פוליטיקאי פעיל ונחשב לגורם ממתן באנטוורפן. לכינוס הזה הוזמנו רק אנשי רוח ומובילי דעת קהל מהבכירים שבהם, אחד מהם שמכיר אותי, שלף מכיסו כאפייה והציע לי להלביש את זה על צווארי, אבל סירבתי", אומר פרידמן ל'בחדרי חרדים'.

"הם שאלו אותי מה אני חושב על מה שקורה בעזה, על רצח הילדים. כל התמונות הקשות שמגיעות משם, אם לא כואב לי לראות את האנשים האלה החפים מפשע שותתים דם? אמרתי להם שאני לא רוצה להתערב בפוליטיקה, אבל אני נגד טבח אנשים וילדים. צריך לאסוף כסף עבור תרופות ומצרכים עבור ילדי עזה, ילדים לא צריכים לסבול בגלל סכסוכים טריטוריאליים פוליטיים. אמרתי להם שאני נגד רצח ושפיכות דמים, ואני בעד להגיש עזרה הומניטארית.

"בהמשך שאלו אותי בענייני חינוך, והאם אני חושב שגם למוסלמים מגיע בתי ספר פרטיים כמו שיש לחרדים באנטוורפן. אמרתי להם שאני בהחלט חושב שמגיע להם בתי ספר משלהם, בתנאי שזה לא יהיה תחת שליטת ה'שרעיה', החוג הקיצוני של המוסלמים. האמת היא שהכנס הזה אורגן על ידי כמה ארגונים מוסלמים למטרת גיוס כספים לעזה, ואותי הזמינו לכנס לייצג את הצד היהודי".

פרידמן מוסיף וטוען: "אני מכיר הרבה מנהיגים חרדיים שהיו רוצים להיפגש עם מנהיגי דת מוסלמים, אבל המוסלמים לא מעוניינים להיפגש איתם. אני יודע שראשי הקהילה באנטוורפן מקנאים בי בגלל המעמד הציבורי שיש לי, הרבה מהם היו רוצים להיות במעמד הציבורי שלי. מאז תחילת המלחמה הזמינו אותי להרבה כנסים, למשל לחצו עלי להגיע להפגנת התמיכה הפרו פלשתינית שנערכה אתמול ברוטרדם שבהולנד בהשתתפות אלפי איש, אבל אני סירבתי".

פרידמן טורח להזכיר כי "גם הרב של בריסל, הרב גיגי, מרבה להיפגש עם ראשי המוסלמים כדי ליצור הידברות ואפילו עם הקיצונים שבהם. אני חושב שלקהילה היהודית באנטוורפן יש מזל שיש להם אדם כמוני שיש לו ערוץ הידברות איתם".
משה אריה פרידמן השייך ואאן אל עזה טבח אימאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד