א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אור ירוק ציינה ב-24.7: 24 שעות 7 ימים בשבוע בטוחים בדרכים

ביום זה התקיים יום פעילות מיוחד של עמותת "אור ירוק" שמטרתו להעלות את המודעות לנושא הבטיחות בדרכים. אור ירוק: "ישנה חשיבות רבה למקומות עבודה המקדמים פעילות בנושא הבטיחות בדרכים, העשויה להקטין אובדן חיי אדם"

אור ירוק ציינה ב-24.7: 24 שעות 7 ימים בשבוע בטוחים בדרכים

ביום חמישי, 24 ביולי, התקיים יום פעילות מיוחד של עמותת "אור ירוק" שמטרתו להעלות את המודעות לנושא הבטיחות בדרכים. הפעילות התקיימה בלמעלה מחמישים ארגונים ומקומות עבודה ובכ- 100 בתי ספר של רשת חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) ברחבי הארץ. הפעילות נערכה בתאריך הסמלי 24.7, בכדי להזכיר כי המאבק בתאונות הדרכים נמשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

במהלך היום, תלמידי ומורי רשת בתי הספר חמ"ד מכל רחבי הארץ חזרו ליום אחד מחופשת הקיץ, וקיימו הדרכות ופעילויות של עמותת "אור ירוק" בנושא בטיחות בדרכים בחופש הגדול. מדי שנה בחודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט) נפגעים כ- 2000 ילדים. מטרת הפעילות ברשת חמ"ד, היא לצמצם את היפגעות הילדים בחופש הגדול ולהפחית את מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים.

רשת חמ"ד רואה עצמה לא כרשת בתי ספר רגילה אלא כבית חינוך ומשפחה. החינוך מבחינת המורים אינו מסתיים עם תחילתו של החופש הגדול אלא ממשיך גם בחודשי הקיץ, במסגרת תכנית "חמ"ד של חופש". במהלך הפעילות המשותפת עם אור ירוק, הדריכו המורים את התלמידים בנושאים כמו חציית כביש, נסיעה באופניים, חגורות בטיחות ועוד. לאחר ההדרכות, התלמידים יצאו למרכזי הערים וחילקו חומרי הסברה בקרב הקהילה בנושא חופשה בטוחה.

בנוסף, מתנדבי "אור ירוק" בארגונים ובמקומות עבודה העבירו מספר פעילויות לעובדים בנושא בטיחות בדרכים. כך למשל, עברו העובדים על לומדת "אור ירוק" המזכירה להם כללים שונים שעליהם לשמור. בנוסף, ראו העובדים סרטון בתחום הבטיחות בדרכים והועברה להם מצגת שהוכנה במיוחד ליום זה בדגש על שכחת ילדים ברכב וטיפים כיצד להימנע ממצב נוראי זה וכן בנושא עייפות בנהיגה.

עמותת אור ירוק: "פעילויות אור ירוק בחודשי הקיץ נועדו למנוע היפגעות בתאונות דרכים במהלך החופשה בכדי שכל התלמידים יחזרו בשלום לשנת הלימודים הבאה. העלאת המודעות וההסברה גם להורים במקומות העבודה וגם לתלמידים יכולה להקטין אובדן חיי אדם".

הרב אברהם ליפשיץ ראש מנהל חמ"ד: "הפעילות המשותפת עם אור ירוק במסגרת "חמ"ד של חופש", מהווה פרויקט חינוכי מהמעלה הראשונה, החשוב במיוחד בזמן החופשה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד