כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאבק בטרור

בתה של הנרצחת בפרלמנט האירופי: אל תמשיכו לעזור לטרוריסטים"

שנתיים לרצח אסתר הורגן שהייתה אזרחית האיחוד האירופי בפיגוע אכזרי בשומרון. ראש מועצת שומרון יזם כנס לזכרה בהשתתפות בעלה שתי בנותיה וחברי פרלמנט בבריסל. יוסי דגן: "תסתכלו להם בעיניים. עצרו העברת כספי האיחוד האירופי למחבלים"

בתה של הנרצחת בפרלמנט האירופי: אל תמשיכו לעזור לטרוריסטים"
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

המלחמה כנגד העברת הכספים של האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ולמחבלים בכלא הישראלי עולה מדרגה. כחלק מהמאבק של מועצה אזורית שומרון כנגד העברת כספים למחבלים בכלא הישראלי, וכחלק מפעילות ההסברה הנרחבת שמקיימת מועצת שומרון ברחבי העולם, יזם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כנס בפרלמנט האירופי בנושא דרישה לעצירת העברת כספים מהאיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ולמחבלים בכלא הישראלי.

הכנס נפתח בהדלקת נר זכרון משותף לזכרה של אסתר הורגן במלאת שנתיים לרצח. הורגן הייתה תושבת השומרון וכן אזרחית האיחוד האירופי ונרצחה בפיגוע אכזרי בעת שיצאה לטייל ביער סמוך לביתה בשומרון. הטקס התקיים בנוכחות בעלה של אסתר: בנימין הורגן, בנותיה אודליה ואביגיל, ראש מועצת שומרון יוסי דגן ולמעלה מ-10 חברי פרלמנט אירופי. בכנס כיבד גם בנוכחותו גם שגריר ישראל לאיחוד האירופי חיים רגב.  

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לעצור מיידית את העברת הכספים לרשות הפלסטינית: "אנחנו כאן היום כדי לזכור את אסתר הורגן, שנרצחה לפני שנתיים בדיוק, אנחנו כאן היום כדי לחלוק את הזכרון עם המשפחה שלה ולכבד אותם, הטרור פוגע מדי יום במשפחות שנשארות עם הכאב שלהן" עוד אמר דגן: "הכסף שלכם. כספי המיסים של מאות מליוני אזרחי האיחוד האירופי משמש לעידוד רצח של יהודים במדינת ישראל. חצי מליארד ש"ח בשנה מעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים בכלא הישראלי. ככל שרצחו יותר, כך יקבלו שכר גבוה יותר. המחבל הנתעב מוחמד כבהא, שרצח את אסתר הורגן, מקבל מידיכם, מדי משלם המיסים האירופאי 12,000 שח בחודש. פי 6 מהמשכורת הממוצעת ברשות הפלסטינית. אז אני שואל אתכם. לא משתלם לרצוח יהודים? תסתכלו בעיניים של היתומות האלו. ותבטיחו שתעשו הכל כדי לעצור את הטירוף".

בראשית דבריו סיפר בנימין הורגן על רעייתו אסתר: "היא הייתה אמנית תראפיסטית, אסתר אהבה את הטבע ספורט טיולים וכמובן את משפחתה. לפני שנתיים בדיוק אסתר יצאה לטיול, ומעולם לא חזרה. הודיעו לנו שגופתה נמצאה ויוסי (דגן) עשה את המעשה הקשה, הגיע אלי הביתה, ואמר לי שגופתה נמצאה. זה היה שוק. מאז עבדנו קשה לשרוד את זה. לרשות הפלסטינית יש חוק שאומר שאם אתה נמצא בכלא הישראלי בשל רצח יהודי אתה תקבל משכורת מהרשות הפלסטינית, שמתוקצב גם על ידי האיחוד האירופי. אני יודע שרוב חברי הפרלמנט האירופי הם פרו פלסטינים באופן עיוור, צריך לבוא לראות את המציאות בעיניים. כי ישראלים ופלסטינים חיים יחד עובדים יחד, בדרכי שלום. חלק מהם עושים את ההפך ולמרבה הצער אלו המנהיגים של הרשות הפלסטינית".

אודליה בתה של אסתר הורגן: "ממו לימדה אותי משהו חשוב, ישנם שני כוחות בעולם - פחד ואהבה. למדתי מאמא להיות מונעת מאהבה, לצערי לא לכולם היה אותך אמא, לצערי לא כולם זכו ללמוד מהחינוך המופלא שלך. לצערי יש אנשים שמונעים מפחד, פחד מכל מה שהוא שונה. אותם אנשים שמונעים מפחד, הם יעשו הכל כדי להימנע ממנו, גם מעשי אלימות ורצח אכזרי. אל תעניקו לאותם אנשים מוטיבציה, אל תהיו מונעים מפחד, אלא האחזו באהבה".

אביגיל בתה של אסתר: "אמא שלי התחברה עם כל סוגי האנשים, אמא שלי שהצליחה לראות את הטוב בכל אדם ואדם נרצחה, רק בגלל שהיא יהודיה. אני אמשיך לחיות לפי תפיסת עולמה לאהוב ולראות את הטוב בכל אדם, אולם מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. אם תמשיכו לעזור לטרוריסטים המחיר יהיה שאנשים כמו אמא שלי ימשיכו להרצח. אמי נרצחה באכזריות והטראומה הייתה כל כך גדולה שאפילו משימה של לשטוף כלים הייתה יותר מידי בשבילי להתמודד איתה. אני מתקדמת ומחלימה לאט אבל זה כ"כ קשה ואני עייפה. אם אתם יכולים לעשות משהו שאפילו שלא יהיה עוד בן אדם אחד מהמדינה שלי שיצטרך להתמודד עם זה, ואני מתחננת אליכם בבקשה תעזרו לי לא לתת למעגל ההרג להמשיך לגדול".

חברי הפרלמנט הזדעזעו מהנתונים

חבר הפרלמנט האירופי מטעם הולנד ברט יאן רויסן: "אנחנו פה לציין את זכרה של אסתר הורגן. היא הייתה קורבן של התקפת טרור מזעזעת שהתרחשה לא הרחק מביתה. אנחנו מביעים סולידריות עם העם הישראלי כולו ואנחנו מגנים בבירור כל סוג של טרור. ואנחנו אומרים פה היום שלישראל יש את הזכות להתגונן. כשאנחנו יושבים פה לצד משפחתה של אסתר אני בשוק לגלות שהרוצח שלה יקבל במהלך חייו 4,000,000 שקל מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע הפשע הנוראי".

חבר הפרלמנט האירופי מטעם צ'כיה טומאש זדחובסקי: "הדיון הזה חשוב מאין כמוהו. היום אנו מביאים את זיכרה של אסתר שנהרגה בהתקפה של טרוריסטים. אסור לנו לסבול שום טרור. טרור ואלימות נגד אנשים כמו אסתר ממשיכים בישראל, ולכן אסור לנו לשכוח ולקיים את הדיון הזה ולמנוע מטרור להתקיים".

חברת הפרלמנט אנה-מישל אסימקופולו: "שום דבר שנאמר לא יכסה על האובדן שלכם. אני רק יכולה להבטיח לכן שלאחר היום הזה, זיכרונה של אסתר יחיה גם בלבנו ובמחשבותינו בפרלמנט האירופי אנחנו התבקשנו לסייע לממן את ספרי הלימוד של הפלסטינים, אך אמרנו שלא נעשה זאת עד שכל אותם תכנים אנטישמיים של שנאה יוסרו לאלתר, ואנחנו נמשיך לפעול כך. לזכרה של אסתר אנחנו נמשיך להילחם".

חברת הפרלמנט ז׳ליאנה זובקו: אזרחים לעולם אינם צריכים להיות קורבנות לאלימות, וזהו מעשה של פחדנות, שאינו משיג את השלום. אני מודה לבנותיה של אסתר שהגיעו לכאן, ושסיפרו באומץ את הסיפור שלהן, הן העבירו לנו מסר חזק שקורא להילחם על השלום בבית".

חבר הפרלמנט רוברט רוס: "אנחנו פה כדי לכבד את זכרה של אסתר הורגן. שנרצחה רק בגלל היותה יהודיה. האיחוד האירופי מעלים עין. כיצד אתם מצפים מהישראלים לעשות שלום עם חברה שמתגמלת טרור?".

חבר הפרלמנט קון מטסו: "אסתר נרצחה באכזריות, והמחבל שנלכד ממומן, למשפחתו מוצע כסף, כמה מעוותת יכולה המערכת יכולה להיות. הרשות הפלסטינית נותנת כמעט מליון יורו לרוצח. למעשה הם מעודדים טרור. וזה צריך להפסק היום".

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן טרס: "הזדעזעתי לגלות שהכסף שלנו מממן ספרי לימוד שמעודדים ילדים לזרוק אבנים ולהרוג מישהו אחר. וכי זה נחשב אקט של גבורה. זה מטורף. אנחנו קוראים לישראל למצוא פתרון של שלום וביד השניה האיחוד האירופי מממן ספרי לימוד שמעודדים ילדים לראות בכל יהודי אויב, עלינו להפעיל את כל יכולתינו כדי לעצור את המימון הזה".

טרור פלסטיני אסתר הורגן האיחוד האירופי יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד