י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סגירת חורף – מידע מקיף

מרפסות, פרגולות ומרחבים חיצוניים בבתי עסק שמארחים אנשים (בית קפה, מסעדה וכו') אפשר לסגור בחורף במספר דרכים. דרך אחת היא סגירה קבועה באמצעות מתכת או אלומיניום, ודרך שנייה היא סגירה ארעית יותר, אם כי בהחלט עמידה ומבודדת מפני הגשם והרוח – עם בדים. הבד המתאים למשימה זו הוא PVC, ועוד אופציה נפוצה היא שילוב של שמשונית עם PVC

סגירת חורף – מידע מקיף
סגירת חורף צילום: pixabay

ישראל אמנם נתפשת כמדינה חמה, ובקיץ אכן הטמפרטורות כאן גבוהות מאוד – אבל בחורף יש לא מעט ימים גשומים ועוד יותר מכך ימים קרים (ולילות קפואים). למעשה, בגלל שינויי האקלים ותהליך המדבור שעובר על ישראל, בעוד ועוד ישובים, כולל במרכז הארץ, הטמפרטורות לאורך החורף לאחר שקיעת השמש נמוכות מאוד, כך שקשה עד בלתי אפשרי לשבת בחוץ. הפתרון לעסקים שמעוניינים לספק ללקוחותיהם תנאים נעימים לאורך כל השנה הוא סגירת חורף, ובעמוד זה תמצאו מידע מקיף בנושא זה.

הדרכים השונות לבצע את סגירת החורף

מרפסות, פרגולות ומרחבים חיצוניים בבתי עסק שמארחים אנשים (בית קפה, מסעדה וכו') אפשר לסגור בחורף במספר דרכים. דרך אחת היא סגירה קבועה באמצעות מתכת או אלומיניום, ודרך שנייה היא סגירה ארעית יותר, אם כי בהחלט עמידה ומבודדת מפני הגשם והרוח – עם בדים. הבד המתאים למשימה זו הוא PVC, ועוד אופציה נפוצה היא שילוב של שמשונית עם PVC.

קיבוע יציב

יריעות בד המשמשות לצורך סגירת חורף חשוב כמובן לקבע היטב למבנה עצמו כדי שלא יתעופפו ברוח העזה שמנשבת לעיתים. הקיבוע מושג באמצעות טבעות מתכת. הטבעות מולחמות על השמשונית ומתאפיינות בחוזק רב (וכמובן שאינן פוגעות באיטום עצמו). כמו כן נדרש חיבור של היריעות השונות אלה לאלה, ולשם כך משתמשים ברוכסנים או סקוצ'ים. ההתקנה עצמה חייבת גם כן להיות מקצועית, כדי שהסגירה תחזיק מעמד במשך כל החורף.

חלונות ודלתות

על-מנת שהסגירה תהיה מצד אחד הרמטית, כלומר תספק את ההגנה המלאה בפני הקור, הרוח והגשם, ומצד שני תאפשר שימוש נוח בשטח, נדרשות כמובן גם דלתות. מרכיב הכרחי נוסף הוא חלונות – מפני שכולנו אוהבים להשקיף על העולם שבחוץ גם בחורף, ולהתענג על הגשם ועל המראה הרטוב בזמן שאנחנו מוגנים וחמימים.

בהקשר זה כדאי לדעת שניתן לתכנן כל סגירת חורף רצויה – עם חלון אחד גדול או מספר חלונות קטנים יותר, עם חלונות בלגיים (כלומר כאלה שיש בהם חלוקה פנימית), ויש גם סוגים שונים של סגירות לחלונות: עם סקוץ', בקשירה, עם רוכסן ועוד.

סגירת חורף בהתאמה מדויקת לכל צורך – רק אצל איש מקצוע מנוסה

על-מנת שסגירת החורף תספק את המענה האופטימלי לכל הצרכים הספציפיים במקום, נדרשת בקיאות מקצועית. רק איש מקצוע מנוסה ומיומן, שמקפיד על תהליך עבודה מסודר, יכול להבטיח וגם לקיים סגירה מדויקת שתספק את מלוא התועלת האפשרית לאורך כל העונה הקרה. השלב הראשון ביצירת סגירת חורף אופטימלית הוא מדידה מדויקת של השטח שאותו רוצים לסגור. השלב השני הוא תכנון מוקפד, שלוקח בחשבון את מאפייני השטח, את החלונות המבוקשים, את הדלת ועוד. השלב הבא הוא ייצור השמשונית עם כל התוספות הנחוצות, והשלב האחרון הוא התקנת הסגירה – תוך כדי שמוודאים כי היא מעוגנת היטב למבנה עצמו.

פרגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד