כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מיתוסים משוק ההון - מה באמת נכון?

שוק ההון רווי במונחים מקצועיים שונים, חלקם קשורים לעולמות הכלכלה והפיננסים, וחלקם קשורים לאסטרטגיות השקעה שונות. מטבע הדברים, ובדומה לתחומים רבים אחרים, גם בשוק ההון ניתן למצוא מספר לא מבוטל של מיתוסים, שחלקם ממש מוטעים ומטעים. אז אם תהיתם ביניכם לבין עצמכם אילו מיתוסים באמת נכונים, הכתבה הבאה תעשה לכם סדר בדברים

מיתוסים משוק ההון - מה באמת נכון?
מיתוסים צילום: pexels

מיתוס ראשון: סף כניסה גבוה לשוק ההון

אחד המיתוסים הנפוצים בתחום ההשקעות בשוק ההון גורס כי בכדי לפתוח תיק השקעות, המשקיע המתחיל נדרש לסכומים התחלתיים גבוהים במיוחד. מיתוס זה היה נכון אולי בעבר, אך אינו תקף כיום, כששערי שוק ההון פתוחים גם עבור משקיעים המעוניינים להשקיע סכומים נמוכים משמעותית. כיום אפשר לקבל שירות של ניהול תיק השקעות אפילו עם 50,000 ₪.

מיתוס שני: חייבים להיות מומחים כדי לנהל תיק השקעות

שוק ההון טומן בחובו מונחים ומושגים מקצועיים שונים, החל ממושגים בסיסיים הקשורים לעולמות הכלכלה והפיננסים, וכלה במונחים הקשורים לאסטרטגיות השקעה בשוק ההון. כתוצאה מכך, הוא נתפס אצל אנשים רבים כתחום הדורש מומחיות ומקצועיות רבה. למעשה, מדובר במיתוס נכון בחלקו – כי חייבים מומחיות, אבל היא לא חייבת להיות שלנו.

אכן, בכדי להרכיב ולנהל תיק השקעות מניב, יש לרכוש ידע ומומחיות בתחום, אחרת ההשקעה שלנו עלולה להוות הימור. עם זאת, בפועל, ניתן להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תנהל עבורנו את תיק ההשקעות ותבנה אותו בהתאם למטרותינו ולרמת הסיכון המועדפת עלינו. כך נוכל ליהנות גם מהידע המקצועי והניסיון של חברת ההשקעות וגם לחסוך זמן.

מיתוס שלישי: השקעות לטווח הארוך הן הכי משתלמות

בתחום ההשקעות בשוק ההון קיימות שתי אסטרטגיות השקעה עיקריות. האחת דוגלת בהשקעה לטווח הקצר. האחרת דוגלת בהשקעה לטווח הארוך הנמשכת מספר שנים. על פי מיתוס נפוץ נוסף בשוק ההון, השקעות לטווח הארוך נחשבות למשתלמות ביותר. האם זה נכון?

לא רק שזה נכון, אלא שמדובר בטענה שהוכחה אפילו מבחינה מדעית. הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך שהסיכוי להרוויח בהשקעות לטווח ארוך הוא גבוה משמעותית לעומת סיכויי הרווח בהשקעות לטווח הקצר. ככל שמדובר בטווח זמן ארוך יותר, הרי שהסיכון להפסד מצטמצם והסיכוי לרווח גדל.

מיתוס רביעי: ניתן להשקיע במניות גם מבלי להיות חשוף לתנודתיות רבה

השקעה במניות נחשבת לאחד מאפיקי ההשקעה התנודתיים ביותר בשוק ההון. מצד אחד, היא מאפשרת למשקיעים ליהנות מאפשרות לתשואות גבוהות במיוחד. מצד שני, היא חושפת אותם לסיכונים משמעותיים, כפועל יוצא ממגוון הפרמטרים המשפיעים על מחירה של המניה. המיתוס הרביעי שבחרנו להציג טוען כי ניתן להשקיע במניות גם מבלי להיות חשוף לתנודתיות ולסיכון הרב הנלווה להשקעה זו. האמנם?

אחד ממכשירי ההשקעה הנפוצים בשוק ההון הוא השקעה במוצרים עוקבי מדד, המאפשרים להשקיע במניות תוך צמצום של אפקט הסיכון הכרוך בכך.

מדדי מניות מורכבים ממספר מניות בולטות מקטגוריות מסוימות, והם משתייכים לאסכולת ההשקעות הפאסיביות בשוק ההון. יתרון נוסף שיש להשקעה במדדי מניות מתבטא בפיזור ההשקעות כתוצאה מהמספר והמגוון של המניות המרכיבות את המדד, והימנעות מהתמקדות במניות בודדות וספציפיות. בין מדדי המניות הנפוצים בקרב המשקיעים הישראליים ניתן למצוא את: 500 S&P, ת"א 125, דאו ג'ונס ועוד.

שוק ההון מיתוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד