י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למי שייך הכסף?

תיעוד מב"ב: הקבלן מצא בדירה 38 אלף שקל

סיפור מעניין מהעיר בני ברק: בשבוע האחרון, קבלן שפינה תכולת דירה ונאמר לו שיכול לזרוק הכל לפח, מצא למעלה מ-38 אלף שקל במזומן. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא וגם מה פסק לו חכם ניסים בן שמעון? צפו בוידאו מהשאלה והתשובה 

תיעוד מב"ב: הקבלן מצא בדירה 38 אלף שקל
הכסף שנמצא בדירה צילום: באדיבות המצלם

על כזה דבר, לא חלם קבלן שיפוצים ועוד בתוככי העיר בני ברק, מנחם שכטר בעלים בחברת ניהול של ועדי בתים, קיבל בשבוע האחרון עבודה מזדמנת בבית בני ברקי לשיפוץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעלת הבית ביקשה ממנו שמלבד השיפוץ יפנה גם את כל הריהוט בדירה עם כל החפצים שבתוכה, הכול היישר לפח הזבל. 

תוך כדי פינוי החפצים מהדירה, מצא שכטר מאחורי הארון סכום כסף גדול במזומן, (מדובר בשטרות ישנים של בנק ישראל אך עדיין הם שווים מ.ו.). לאחר שספר, ראה שהסכום גדול ממה שחשב, ומדובר ב- 38 אלף ש"ח במזומן.

שכטר, כאדם חרדי וירא שמים אסף את הכסף בתוך שקית, ועלה למעונו של הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון בבני ברק הנחשב לאחד מגדולי פוסקי ההלכה ששימש במשך למעלה מיובל שנים כראש בית הדין בתל אביב. 

מנחם שכטר פרס את הנדון בפני הרב בן שמעון וסיפר לרב כי בעלת הבית אמרה לו שאין במקום שום דבר ערך, כי אביה, בעל הבית שנפטר כבר חילק לפני פטירתו את כל מה שהיה. וגם מה שנשאר הפמוטות ושאר הדברים שנשארו במקום אינם שווים. וכאן השאלה עולה האם צריך להחזיר את הכסף, כי היא מצידה אמרה שאין שום דבר שווה ערך ודין הכל להיזרק לפח.

שכטר והכסף שמצא על שולחנו של חכם ניסים בן שמעון. צילום: משה ויסברג

חכם ניסים בן שמעון פסק כי הכסף שייך לבעלת הבית שביקשה את השיפוץ מכיוון שהיא לא ידעה שהוא קיים בבית וודאי אם הייתה יודעת לא הייתה אומרת לפנותו. חכם ניסים בן שמעון בירך את שכטר שבזכות מעשה גדול כזה יהיה לו הרבה עבודות טובות ושפע ברכה והצלחה גדולה.

הכסף שנמצא בדירה. צילום: באדיבות המצלם

כסף הרב ניסים בן שמעון קבלן שיפוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד