י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשגיח שימש סנדק

תיעוד | ברית מרגשת לתינוק שנולד להוריו אחרי 34 שנות ציפייה

אלפים הגיעו לחגוג את הברית לבנו של המשפיע החסידי רבי פישל וינברגר, שחבק יחד עם רעייתו בן אחרי 34 שנות ציפייה. המשגיח רבי דן סגל כובד בסנדקאות והתינוק נקרא על שם הסבא הגדול אב"ד טורקא זצ"ל | 'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד מרגש מהשמחה הגדולה שנערכה בירושלים 

תיעוד | ברית מרגשת לתינוק שנולד להוריו אחרי 34 שנות ציפייה
הברית המרגשת לבן הרב וינברגר צילום: שלומי טריכטר

לבית המדרש של חסידות סקווירא ברחוב בר גיורא בירושלים נהרו היום (חמישי) אלפים בבגדי שבת שבאו להשתתף בשמחת ברית היסטורית לרך הנולד אחרי 34 שנות ציפייה.

השמחה הגדולה בשבוע האחרון בירושלים ובארה"ב עת חבק הרה"ג החסיד ר' ישראל אפרים פישל וינברגר, מחשובי המשפיעים בחסידות באבוב - 45 ומגיד שיעור בישיבה בירושלים בן ראשון בשעה טובה ומוצלחת לאחר 34 שנות ציפייה לזרע של קיימא - ממשיכה לעורר שמחה.

בשמחת הברית שהחלה בתפילת שחרית שנערכה במקום, השתתפו המונים שבאו בבגדי שבת. מי שכובד בסנדקאות היה המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל; בברכות כובדו המשפיע רבי יצחק משה ארלנגר והרב חיים אסוס, ובעמידה לברכות כובד גיסו, הנגיד הרבני רבי בן ציון פרישוואסר מלונדון, שהגיע במיוחד לארץ לשמחה.

האבא, ר' פישל, אמר את הפסוקים בהתרגשות רבה במשך זמן רב, וכשהגיעו ל'ויקרא שמו בישראל' אמר ר' פישל את השם 'אלתר יצחק אייזיק' על שם אביו הגאון הצדיק רבי אלתר יצחק אייזיק וינברגר גאב"ד טורקא זצ"ל ראש ישיבת 'דגל התורה' שר' פישל היה ילד בן 6 שאביו נפטר.

אחד הנוכחים שנכח במקום, סיפר: "מעולם לא השתתפתי בשמחת ברית גדולה ושמחה כמו זו. זה היה מחזה שלא ניתן בכלל להסביר, כולם הגיעו בבגדי שבת, הברכות שנאמרו במקום והכול היה תחת התרגשות עצומה, כי זו באמת שמחה היסטורית שכולם פורצים בשירת חסדי השם כי לא כלו רחמיו כשר' פישל מברך את כולם בהתרגשות".

לכבוד השמחה יצא לאור הקונטרס 'ויעתר יצחק' עם 'נשמת' ו'מזמור לתודה' ודברי תורה מהסבא גאב"ד טורקא זצ"ל שהתינוק נקרא על שמו. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה הרב וינברגר בן 52, הוא בנו של אב"ד טורקא זצ"ל ויחד עם רעייתו שתחי' חבקו בן ראשון מאז נישאו בשנת תשמ"ט. בחתונה השתתף אז האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל שחבש שטריימל לאחר שהרב וינברגר היה יתום מאביו. לפני 11 שנה עשה עלייה מארה"ב לישראל, לאחר שהתגורר בשכונת בורו פארק בברוקלין, וקבע את מקום מגוריו בשכונת רוממה בירושלים. 

הרב וינברגר, מגיד שיעור בישיבה לצעירים 'דרכי יושר' באבוב - 45, נמנה על חשובי הדרשנים והמשפיעים בחסידות. במשך השנים עשה את כל הסגולות להיוושע בזרע של קיימא וחלק מהסיבה שעבר לארץ ישראל הייתה עצה והבטחה שקיבל שאם יעלה יזכה לבן זכר. במשך השנים הקים חבורות אברכים שלא זכו לזש"ק שר' פישל מחזק אותם כבר שנים רבות, היה עושה איתם נסיעות ושבתות חיזוק להתחזק ביחד.

אלפים נהרו בליל שבת לאולמי בית ישראל בירושלים, שם נערך ה'שלום זכר' היסטורי לבנו, האלפים חלפו על פני האב המאושר ואיחלו לו מזל טוב בתור ארוך שנמשך כ-5 שעות רצופות. האב המאושר בירך את האלפים, ובמיוחד אברכים שזקוקים אף הם לישועה בזרע של קיימא. במאורע המיוחד השתתפו גם אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות.

שמחת ה'שלום זכר' תוכננה להיערך בביהמ"ד של חסידות באבוב - 45 ברחוב פנינה בירושלים, אך ביום חמישי בערב חלחלה ההבנה בקרב עסקי קהילת באבוב בירושלים כי אלפים צפויים לנהור לשמחה המיוחדת ויותר מכך שהמקום צר מלהכיל הוא עלול להיות כרוך ב'סכנת נפשות' של ממש. משכך, ביום שישי לפני שבת סוכם על העתקת האירוע לאחד מהיכלי האירועים של אולמי 'בית ישראל', שנמצא פנוי.

בית המדרש של באבוב - 45 ברחוב פנינה כבר קושט בערב שבת ועל המודעות צוין המיקום החדש בו תיערך השמחה הגדולה אך כאמור השמחה הועברה למקום מרווח יותר.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד ענק מהשמחה 

ברית רבי דן סגל הרב פישל וינברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד