כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות ההנחיה

נהגי ראש הממשלה שפוטרו יועסקו בעבודות אחרות במשרד

למרות הנחיית המשנה ליועמ"שית נהגי שיירת רה"מ יועסקו בעבודות שוטפות במשרד ראש הממשלה. לשכת נתניהו: "הסתיים החוזה"

נהגי ראש הממשלה שפוטרו יועסקו בעבודות אחרות במשרד
שיירת ראש הממשלה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

למרות הנחיית המשנה ליועמ"שית גיל לימון, נהגי שיירת ראש הממשלה שפוטרו לא הוחזרו לתפקידם המקורי אלא יועסקו בעבודות שוטפות במשרד ראש הממשלה, כך דווח ב'חדשות 12'.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו לא מכחישים את הדיווח אך מבהירים כי, בתאריך ה-31.12.22 הסתיים חוזה העסקתם של הנהגים כנהגי ראש הממשלה, וכעת הם ממשיכים להיות מועסקים בפול הנהגים של משרד ראש הממשלה באותם התנאים.

כזכור, אמש (רביעי) הודיע המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד״ר גיל לימון, כי בחן את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגי השיירה של ראש הממשלה לאחר כעשרים שנות שירות בתפקיד. 

במסגרת הבירור נמסר כי ההנחיה על כך ניתנה ע״י ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה. נזכיר כי, שלושת הנהגים הם עדי תביעה בתיק המתנהל בעניינו של ראש הממשלה.

לאור זאת, פנה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה למנכ״ל משרד ראש הממשלה ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. עוד הובהר כי ככל שיש בקשה לפעול לשינוי תפקידם, יש לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים.

במכתבו של המשנה ליועצת הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל.

שיירת ראש הממשלה בנימין נתניהו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד