כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עשרות ראשי ערים

צמרת הממשלה הצדיעה לשלוחי חב"ד בישראל

למעלה מאלף שלוחי חב"ד בארץ, התכנסו למעמד הצדעה מרגש ועוצמתי של צעירי חב"ד בגני התערוכה בת"א, בהשתתפות חברי בי"ד רבני חב"ד, צמרת הממשלה, עשרות שרים וחברי כנסת, ראשי ערים ואלפי תומכים מהמעגל הקרוב. המעמד סיפק הצצה מפעימה למסירות נפשם של השלוחים

צמרת הממשלה הצדיעה לשלוחי חב"ד בישראל
הצדעה לשלוחי חב"ד בישראל צילום: יניב יצחק ויוסי שושן

מעמד הצדעה מרגש ויוצא דופן לשלוחי חב"ד בישראל נערך בגני התערוכה בתל אביב. שלוחים צעירים ומבוגרים, מהערים המרכזיות והקטנות, מהיישובים, מהקיבוצים - מאילת ועד מטולה, התלכדו לערב אחד עוצמתי. היה זה מעמד אדיר שלא יישכח עוד זמן רב. בהשקעה גדולה ובארגון מוקפד של צעירי חב"ד, נערך המעמד, בהשתתפותם של השלוחים והמעגל הקרוב של תומכיהם שמנה אלפים-רבים מכלל שבטי ישראל.

את המעמד כיבדו בהשתתפותם חברי בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש ובהם אב בית הדין ומד"א נחלת הר חב"ד הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, רב קהילת חב"ד ברחובות הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א, רבה של אילת הגה"ח הרב יוסף הכט שליט"א, רבה של חולון הגה"ח הרב יוחנן גוראריה שליט"א, ורבה של קריית גת הגה"ח הרב משה הבלין שליט"א. בנוסף, כיבדו את המעמד צמרת הממשלה - שרים וחברי כנסת מכל הסיעות, עשרות ראשי ערים ומועצות, בכירים מעולם הכלכלה וההייטק.

בין הבכירים שהשתתפו, בלטו: שר השיכון הרב יצחק גלוקנופף, שר ירושלים ומסורת הרב מאיר פרוש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השר למורשת ישראל הרב עמיחי אליהו, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יצחק שמעון וסרלאוף, שר התקשורת שלמה קרעי, שר המדע אופיר אקוניס, שר החוץ אלי כהן, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר התרבות מיקי זוהר, שרת התחבורה מירי רגב, השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, שרת המודיעין גילה גמליאל, יו"ר ועד חוקה ח"כ שמחה רוטמן, סגן שר החקלאות הרב משה אבוטבול, סגן שר התרבות הרב יעקב טסלר, סגן השר אבי מעוז, והח"כים: דני דנון, מתן כהנא, ניסים ואטורי, בועז ביסמוט, דוד ביטן, אליהו דלל, אלמוג כהן וח"כ אוהד טל.

לאורכו של המעמד העוצמתי, הועלו על נס סיפוריהם של אברכים צעירים שבעקבות מפנה מטלטל בחייהם - בחרו לצאת לשליחות עם בני משפחותיהם.

החל מהשעה שבע בערב, ביום רביעי השבוע, החלו לזרום לגני התערוכה אלפי השלוחים ותומכיהם, והתיישבו על יד שולחנות ערוכים ועליהם מנות שף משובחות, לצלילי נעימות חסידיות מאת הבעל מנגן נמואל הרוש.

המעמד נפתח על ידי המנחה הרב נפתלי ליפסקר, העומד בראש אגף סניפי בתי חב"ד של צעירי חב"ד. אחרי קריאת פרק תהילים, נפתח המעמד באופן רשמי עם הקרנת סיפוריהם המרגשים של שלוחי הרבי מנקודות שונות בארץ, שסיפקו באופן יוצא דופן את הרגעים האנושיים שהביאו אותם להגשים את חלום היציאה לשליחות.

לאורכו של האירוע, שודרו, בפרקים, צילומים מרהיבים מהאוויר, מכלל ערי ישראל, ולצד כל צילום, צורף מספר השלוחים הפועלים בכל מקום ומקום. וכך, ניתנה במה באופן פרטני לצבא השלוחים, המונה 1120 משפחות, כן ירבו.

בעקבות הפיגוע במומביי

הסיפור הראשון שהוקרן באירוע הייחודי, היה של השליח הרב חיים זילבר מצפת, שסיפר על הפיגוע המטלטל בבית חב"ד במומביי, בו נרצחו זוג השלוחים הי"ד ויהודים נוספים הי"ד, שגרם לו ולרעייתו לצאת לשליחות. לאחר מכן הוקרן סיפורו יוצא הדופן של הרב מאיר בוטמן, שליח הרבי בשכונת נווה יעקב בירושלים - שקיבל החלטה שלמרות הגמגום בדיבורו, הוא יוצא לשליחות, וב"ה זוכה להצלחה אדירה בכל פועלו, ובמרכזו: העברת שיעורי תורה וחסידות.

בהמשך הוקרנו קטעי וידאו מיוחדים על הרב נועם דקל מיוקנעם – כשלאחריו נשא דברים ראש העיר סימון אלפסי. אלפסי זכה שיוגש לרבי 'מפתח העיר' לפני שלושים ושלוש שנים והוא תולה את ההצלחה הגדולה של העיר יקנעם, בברכתו של הרבי. במהלך כהונתו כראש העיר יוקנעם גדלה העיר מחמשת אלפים תושבים לקרוב לשלושים אלף תושבים, והיא נחשבת בין הערים המתקדמות בארץ בתעשיית ההייטק, זכתה בפרסי חדשנות מובילה ומצטיינת בתחום החינוך, רווחה וכבוד הדדי בין כל הקהלים. מר אלפסי נשא דברים בשם עשרות ראשי הערים.

השליחות שהביאה לריפוי

בשלב זה של האירוע נהנה קהל ההמונים משיר חסידי מיוחד על 'הקהל' ובהמשך הובא סיפורו המטלטל של הרב אפי עידה, שיצא לשליחות עם רעייתו, אחרי שחווה אירוע מצער של 'מוות בעריסה'. הרב עידה תיאר איך הצליח עם רעייתו לצאת מהמשבר - לעולם השליחות המאיר, ועד כמה הם רואים חיל בשליחותם.

במהלך הערב הובאו סיפוריהם של השליח הרב פולע ברוד מקריית ארבע וכן של השליח הרב בני קרניאל מגדרה שתיאר את הנס המדהים שהתרחש עם בית הספר 'שלהבות חב"ד' בעירו, בו לומדים תלמידים מהציבור הכללי, והתגשמות ברכתו של הרבי בעיצומה של התהלוכה לכבודו של רשב"י בל"ג בעומר.

נאום אורח יוצא דופן היה של סמנכ"ל קבוצת 'ידיעות' אלון גולדשטיין, שסיפר על ה'אני מאמין' שלו כבן הדור השלישי לניצולי שואה ודיבר ברגש רב ובעוצמה מופלאה על הרבי, המשלח, ומפעל השליחות שהקים מיד אחרי השואה. עמו עלה לבמה גם ידידו הרב מוני אנדר, מנהל אגף דוברות חב"ד בצעירי חב"ד, שתיאר בהרחבה את הקשר המיוחד שנרקם עם מר גולדשטיין וסיפר על שליחותו בתקשורת.

את המעמד הגדול חתם יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, שבנאומו הבנוי לתלפיות היטיב לבטא את עבודתם המסורה של השלוחים המסורים, הפועלים יום ולילה, ללא הפסקה, בשליחותו של המשלח. נאומו המרגש חתם את הערב הגדול, שהותיר רושם עצום על כלל המשתתפים.

רבני חב"ד הרב אהרונוב חב"ד צעירי חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד