כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יתומים חסרי כל

"קשה להכיל את עוצמת הטרגדיה": הלם מפטירת הרב זילברמן

הרב אליקים געצל זילברמן הגיע לארץ כעולה חדש ובודד בשנות ה-20 לחייו • הוא חזר בתשובה, ומסר את נפשו על לימוד התורה • לפרנסתו עבד כחשמלאי מצליח, אבל המחלה הארורה אכלה את גופו • עשר שנים לאחר שחלה המשיך לעבוד פיזית למרות הכל, אבל בשש השנים האחרונות כבר לא היה מסוגל • ששת היתומים ואימם האלמנה, נתרו בעירום ובחוסר כל * הם חייבים עזרה

"קשה להכיל את עוצמת הטרגדיה": הלם מפטירת הרב זילברמן
הרב זילברמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

"זה ללא ספק אחד המקרים הקשים ביותר שנתקלנו בהם", כך מספר אחד מגבאי הצדקה באזור המרכז, שבתקופה האחרונה נאלץ לטפל בתיק כואב מאוד מהצפון הרחוק.

הקליקו כדי לסייע ליתומיו ואלמנתו של הרב זילברמן ז"ל>>

למשפחת זילברמן אין כמעט קרובים ומכרים. הרב אליקים געצל זילברמן, היה חסר ידע יהודי בסיסי כשעלה לארץ בשנות העשרים לחייו. הוא לא הכיר את השפה העברית ולא את תורת ישראל.

אבל הניצוץ היהודי בער בו בעוז ובתעצומות. הוא עזב את בית אביו וארץ מולדתו, והגיע לארץ הקודש כדי להכיר את היהדות.

את כל כוחותיו השקיע בלימוד התורה עד שהיה לתלמיד חכם, לאחר מכן הקים את בתו עם רעייתו שולמית, ופנה לעבוד במקצוע שרכש כחשמלאי מוסמך.

הוא ברכה בעמלו, התפרנס יפה ויכול היה לקבוע עיתים לתורה ולהשקיע בהקמתה של המשפחה, אבל אז לקה במחלה הנוראה, וסבל מכאבים נוראים.

עשר שנים תמימות הוא המשיך לעבוד, למרות המחלה. בין טיפול כימותרפי לניתוח אונקולוגי הוא היה משחיל חוטי חשמל בצינורות, מטפס על סולמות, קודח, חוצב תעלות, מערבב גבס, משייף, מחבר, מבריג, קושר, מתקן ומסדר.

הגוף היה חלש, הכבאים היו חזקים, אבל יותר מכל בער בו הרצון לפרנס את בני ביתו בלי להזדקק לטובות ולתרומות. ממילא גם לא היה לו ממי לבקש...

אבל אחרי עשר שנים, הוא עבר ניתוח ראש להוצאת גרורות שהיו צמודות למוח, ומאז התדרדר מאוד מצבו הגופני. הוא לא היה מסוגל עוד לעבוד, ובהמשך גם הפך לסיעודי באופן מלא.

שנים של סבל וייסורים, שנים של תקוות נכזבות להחלמה שלא באה, שנים של בכי, כאב, פחד נורא ואיום מפני הגרוע מכל. כל בני המשפחה היו חלק ממסכת הייסורים הנוראה הזאת.

בשבועות האחרונים הוא נפטר, והותיר שישה ילדים. הגדול בן 19 הקטן בן שש... ועליהם אלמנה שבורה ורצוצה שנתנה את כל כולה למען בעלה כל עוד הוא היה כאן כדי לקבל את עזרתה.

המשפחה חייבת עזרה, אבל אין להם מכרים שיכולים לסייע. הם זקוקים לסיוע דחוף אבל הם לא חלק מקהילה מסודרת שיכולה לתת להם את התמיכה הנדרשת. הם לבד, זרוקים לבדם בעולמו של הקב"ה, אין להם גואל ומכר, רק עם ישראל נמצא כאן כדי לבוא לעזרתם.

חייבים לעזור להם! חייבים להראות להם שההקרבה של אביהם הצדיק נוגעת לנו ללב, שאנחנו לא נשארים אדישים למולה. חייבים לתת להם לפחות משהו קטן, כדי שהלילה הם לא ילכו לישון רעבים.

הקליקו כדי לסייע ליתומיו ואלמנתו של הרב זילברמן ז"ל>>

קופת העיר זילברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד