י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתניהו על התיווך

עימות ראשון בין סמוטריץ' לחרדים: הקרב על מערך הגיור

עם סיום כהונת ראש המערך שמינה כהנא, עימות דתי ראשון בממשלה החדשה בין החרדים לציונות הדתית: בעוד שר האוצר סמוטריץ' דוחף למנות מועמד סרוג, החרדים מתעקשים דווקא על מקורבו של הרה"ר הגר"ד לאו, שאף שיגר מכתב לראש הממשלה - בגיבוי ש"ס | כל הפרטים

עימות ראשון בין סמוטריץ' לחרדים: הקרב על מערך הגיור
בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימות ראשון בממשלה החדשה בין המפלגות החרדיות ל'הציונות הדתית' סביב מינוי ראש מערך גיור חדש, מונחת לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם סיום תפקידו של הרב בניהו ברונר, ששימש בתפקיד ראש מערך הגיור כממלא מקום כמינוי מטעם השר לשעבר מתן כהנא, במפלגות הדתיות נאבקים על מינוי ראש מערך חדש - שיסמן את הדרך של מערך הגיור לשנים הקרובות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על התפקיד יש מחלוקת בין הציונות הדתית לסיעות החרדיות. בעוד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שוויתר במו"מ על הדרישה להעברת אגף לראשותו, מעוניין למנות מועמד סרוג כדי להשיג שליטה החרדים רוצים את מי ששימש בעבר בתפקיד, איש אמונו של הרב הראשי הגר"ד לאו.

הרב יהודה עמיחיהרב יהודה עמיחי
הרב יהודה עמיחי, סמוטריץ' מעוניין שיכהן כראש מערך הגיור. צילום: מתוך היוטיוב של 'מכון התורה והארץ'

סמוטריץ' העלה הצעה למנות את הסרוג, דיין הגיור הרב יהודה עמיחי, ראש מכון תורה והארץ. מנגד, החרדים מצדדים בעמדת הגר"ד לאו, שמשמש גם כנשיא בית הדין הרבני, ואלה דורשים יחד למנות את הרב משה ולר, שכיהן בתפקיד ראש מערך הגיור לפני שכהנא הדיח אותו - ולמעשה להחזיר אותו לתפקידו.

'בחדרי חרדים' חושף כי הרב הראשי הגר"ד לאו שיגר בימים האחרונים מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמערך הגיור תחת משרדו, ובו דרש שימנה את מקורבו לתפקיד ראש המערך ומי שכאמור שימש בעבר בתפקיד.

במפלגת ש"ס, שנאבקו במהלך המשא ומתן על השליטה במשרד הדתות מול סמוטריץ' - וניצחו, גם מעורבים בעימות כעת על מערך הגיור, ובינתיים מגבים את עמדת 'דגל' למינוי הרב ולר לתפקיד, אך ייתכן שבהמשך דעתם תשנה.

נתניהו וגפנינתניהו וגפני
גפני עם נתניהו בכנסת, הרב לאו שיגר מכתב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי שיצטרך להכריע בעימות על התפקיד הוא, כאמור, ראש הממשלה שנושא מערך הגיור נמצא באחריות משרד ראש הממשלה, אם הצדדים לא יגיעו להסכמה בניהם - כשברקע השינויים שמתכננת המשלה בנושא כמו תיקון חוק הגיור, תיקון סעיף הנכד והתכנון לקדם רפורמה במערך.

 

בצלאל סמוטריץ' מערך הגיור הרב דוד לאו דגל התורה ראש מערך הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד