כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"חותם על כל מילה"

נאום חיות: בימין תוקפים, באופוזיציה מאמצים

לפיד הגיב לנאום של חיות ואמר: "הדמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, הרוב לא נתן לאף אחד צ׳ק פתוח לעשות ככל העולה על רוחו". בימין תקפו. השר קרעי: "מזיזים את הגבינה של חיות והיא חוששת"

נאום חיות: בימין תוקפים, באופוזיציה מאמצים
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הערב (חמישי) לנאום החריף של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וגיבה אותה: "חותם על כל מילה בדברי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות", אמר.

לפיד הוסיף: "הדמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, הרוב לא נתן לאף אחד צ׳ק פתוח לעשות ככל העולה על רוחו. נתייצב יחד איתה במאבק על נשמתה של המדינה ונגד הנסיון לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ גדעון סער, שר המשפטים לשעבר, אמר: "הנשיאה חיות, בנאום מצוין, היטיבה להסביר את הפגיעה החמורה בזכויות ובחירויות של אזרחי ישראל אם תמומש התוכנית לריסוק מערכת המשפט". סער הוסיף: "כפי שהתרעתי במערכת הבחירות - זהו מהלך לשינוי המשטר בישראל. על כל אוהבי החירות - ללא הבדלי השקפה פוליטית - להתלכד למאבק למען עתיד ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "מחזקת את נשיאת בית המשפט העליון, הנציגה הבכירה ביותר של הרשות השופטת, על האמת שאמרה בלי פחד. הרפורמה המתוכננת היא הפיכה משטרית מסוכנת ואנחנו נלחם בה עד חורמה. לא נשתוק, כי ארצנו משנה את פניה. קוראת לנשיאה להמשיך להאבק בתוכנית המסוכנת. הציבור איתך. אנחנו איתך".

מנגד, בימין תקפו בחריפות את נאומה של הנשיאה חיות.

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה על דבריה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמרה: "ירדו המסכות, הכול מאה אחוז פוזיציה, מאה אחוז פוליטיקה, אין פה מלחמה על הצדק, יש קרב מאסף על שימור הכוח".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי אמר: "אחרי יותר מידי שנים, מזיזים את הגבינה של חיות והיא חוששת. לא על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם אלא על הקליקה השלטת, הסגורה והאליטיסטית שהיא חלק ממנה. זה נגמר! אנחנו נסיר את המחיצות בין הציבור לבין מערכות השלטון".

קרעי הוסיף: "ובכלל, גבירתי הנשיאה, מי נתן לך צ'ק פתוח? מי יגן על זכויות האזרח מפני בג"צ? טלי קורה מבין עינייך! אגב, לשאלתך, מי שנתן לך את הסמכות לדון בסבירות בדין הפלילי, לוקח לך את הסמכות לדון בסבירות חוקים. ככה פשוט. "כל הדבר הגדול יביאון אל נבחרי הציבור וכל הדבר הקטן ישפטו הם".

חה"כ דודי אמסלם הגיב בחריפות לדברי חיות ותהה: "לא היה עדיף כבר שהנשיאה חיות הייתה נותנת את הנאום המרטיט הזה במוצ"ש בהבימה -
יחד עם איימן עודה, מרב מיכאלי ושאר נציגי השמאל האנרכיסטי?".

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ אמר: ‏"נאום שלם על קץ הדמוקרטיה, וחיות לא חשבה לנכון להזכיר פעם אחת שהמערכת זקוקה לאיזה שהוא תיקון. ״פתוחים לביקורת״ זו סיסמה ריקה. הנאום הוכיח שני דברים: למה אמון הציבור במערכת בשפל, וכמה צריך לקדם את הרפורמה הזו".

יו"ר ועדת חוקה חה"כ שמחה רוטמן אמר בתגובה: "כללי האתיקה אוסרים על שופטים לבקר בנאום פומבי את מדיניות הממשלה. אני מזמין את הנשיאה חיות להגיע לדיונים בוועדת חוקה ולהשמיע את עמדתה".

 

יאיר לפיד אסתר חיות יריב לוין גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד