ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"המפגינים אוהבי המדינה"

לפיד פנה למפכ"ל: "תפקידך לוודא שהמשטרה אינה פוליטית"

לקראת מחאת השמאל במוצאי השבת שיגר לפיד מכתב למפכ"ל המשטרה ודרש: "לא להפעיל מכת"זיות ולוודא שלא יופעל כלפיהם כוח מופרז בזמן שהם ממלאים את חובתם האזרחית". המפכ"ל הנחה במהלך הערכת מצב לשמור על איפוק וסובלנות

לפיד פנה למפכ"ל: "תפקידך לוודא שהמשטרה אינה פוליטית"
לפיד ושבתאי צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ראש האופזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד פנה הערב (חמישי) במכתב למפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי לקראת ההפגנה שתיערך במוצאי שבת בתל אביב וכתב: "ראיתי את הודעת המשטרה לגבי "החשש מהפרות סדר" בהפגנה במוצאי שבת, וכן את הידיעות על הערכת מצב שקיים אתכם השר בן גביר לקראת ההפגנה. מן הראוי היה שהייתם מעדכנים את השר שאין צורך ב"הערכת מצב" לקראת הפגנה של ישראלים טובים, ציונים, שומרי חוק, שרק יוצאים למחות במסגרת חופש הביטוי".

לפיד הוסיף: "בהפגנה יהיו עשרות אלפי פעילים, אנשי החברה האזרחית, אזרחים מודאגים וביניהם גם הילדים שלי. תפקידה של משטרת ישראל הוא לשמור עליהם, לא "להיערך אליהם", לא להפעיל מכת"זיות ולוודא שלא יופעל כלפיהם כוח מופרז בזמן שהם ממלאים את חובתם האזרחית".

לדברי לפיד, "המפגינים האלה הם אוהביה הגדולים ביותר של מדינת ישראל וכך יש להתייחס אליהם. אני מצפה ממך להנחות את המשטרה להתייחס למפגינים בכבוד ולעשות הכל כדי לאפשר להם להביע מחאה לגיטימית".

לסיום הבהיר לפיד למפכ"ל: "תפקידך הוא לוודא שהמשטרה אינה פוליטית ואינה עומדת לרשות צד אחד בלבד במערכת הפוליטית אפילו אם הצד הזה נמצא עכשיו בשלטון".

בתוך כך, המשטרה עדכנה הערב כי במטה מחוז ת"א, הסתיים דיון אישור התוכניות למחאה הצפויה בת"א במוצ"ש הקרובה. הישיבה התקיימה בראשות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ובהשתתפות מפקד מחוז תל-אביב, ניצב עמיחי אשד וסגל הפיקוד המחוזי.

במבצע אבטחת המחאה, צפויים לקחת חלק, מאות שוטרים בפיקודו של מפקד המחוז, אשר יעסקו באבטחת המחאה, וויסות התנועה ושמירה על הסדר, בכדי לאפשר למשתתפים לממש את זכות המחאה כחוק.

מהמשטרה נמסר כי, "במהלך סיכום הדיון הנחה מפכ"ל המשטרה על איפוק סובלנות והכלה של הכוחות במהלך המחאה, כאשר בראש ובראשונה מטרת הכוחות הינה לאבטח את האירוע ולשמור על הסדר הציבורי".

יאיר לפיד מחאות קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד