כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גילויים מסעירים

טראמפ הציע להשתמש בנשק גרעיני ולהאשים מדינה אחרת

דונלד טראמפ הציע להשתמש בנשק גרעיני נגד צפון קוריאה ולהאשים את השימוש במדינה אחרת, כך נטען בספר חדש. פקידי הבית הלבן חששו ב-2017 שהנשיא לשעבר שהשתמש בשפה לוחמנית מאחורי דלתיים סגורות, יקיים את הדברים שתאמו את הערותיו הפומביות

טראמפ הציע להשתמש בנשק גרעיני ולהאשים מדינה אחרת
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

דונלד טראמפ הציע לתקוף את צפון קוריאה עם נשק גרעיני בפגישות עם עוזריו, ואמר כי ארה"ב יכולה להאשים את המתקפה על מדינה אחרת, כך על פי ספר חדש על תקופת נשיאותו.

טראמפ אמר את הדברים ב-2017, בשנתו הראשונה בתפקיד, כשהיה מתלהם במיוחד בהערותיו הפומביות על צפון קוריאה, והזהיר את הרודן קים באוגוסט אותה שנה "לא לאיים" כלשהם על ארה"ב כפי שהוא עשה.

בחודש שלאחר מכן, במהלך הנאום הראשון שלו באו"ם, טראמפ הכפיל את האיום בכך שאמר לרודן צפון קוריאה שהוא "יהרוס לחלוטין" את ארצו והתייחס אליו בלעג כ"איש רקטות קטן" .

פקידי הבית הלבן, בראשות ראש הסגל של טראמפ ג'ון קלי, אמרו כי הם היו מודאגים מכך שהדיונים של הנשיא בפרטיות מאיימים באופן דומה. העיתונאי מ'הניו יורק טיימס' מייקל שמידט כותב בספרו כי טראמפ איים על צפון קוריאה ברשתות החברתיות בימים שלאחר כניסתו של קלי לתפקיד.

בספר שאמור להתפרסם בשבוע הבא, כתב הניו יורק טיימס בוושינגטון: "מה שהפחיד את קלי אפילו יותר מהציוצים הייתה העובדה שמאחורי דלתות סגורות בחדר הסגלגל, טראמפ המשיך לדבר כי הוא רוצה לצאת למלחמה. הוא דן ברעיון של שימוש בנשק גרעיני נגד צפון קוריאה, ואמר שאם הוא ינקוט פעולה כזו, הממשל יכול להאשים מישהו אחר ויפטור את עצמו מאחריות".

שמידט אמר כי "מאחורי דלתות סגורות מול עוזריו, טראמפ דיבר על הפעלת כוח נגד צפון קוריאה, והיו חששות עמוקים בקשר לכך מכיוון שטראמפ אמר דברים בפומבי שמאותתים פוטנציאל לעימות צבאי".

לאחר שטראמפ הציע תחבולה כדי להסוות את המקום ממנו עשויה התקיפה להגיע, קלי, גנרל לשעבר שרבים ראו בו כוח ממתן על הנשיא במהלך 19 חודשי כהונתו, ציין כי "זה יהיה קשה שלא יהיה אצבע מאשימה כלפינו", כך לפי הספר. עם זאת, בשנה שלאחר מכן, הוא הפך לנשיא ארה"ב הראשון שפגש את מקבילו הצפון קוריאני כאשר השניים ערכו פסגה באזור המפורז של קוריאה.

 

 

קים ג'ונג-און דונלד טראמפ נשק גרעיני צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד