ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סיפק מידע מלא

איראן: פקיד בכיר יוצא להורג בגין תפקידו במותו של מדען הגרעין

כלי תקשורת באיראן טוענים כי עלי רזה אכברי הבריטי-איראני, בכיר לשעבר במשרד ההגנה האיראני שנידון למוות ביום רביעי האחרון, לקח חלק בחיסול של המדען הבכיר מוחסן פח'ריזאדה ב-2020

איראן: פקיד בכיר יוצא להורג בגין תפקידו במותו של מדען הגרעין
זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה צילום: בלוג המודיעין אינטלי טיימס

סוכנות הידיעות הרשמית של איראן IRNA פרסמה סרטון המתיימר להראות שהאזרח הבריטי-איראני עלי רזה אכברי לקח תפקיד בחיסול ב-2020 של מדען הגרעין הבכיר במדינה, מוחסן פח'ריזאדה.

הדיווח אתמול (חמישי) מגיע יום לאחר שאיראן גזרה עונש מוות על סגן שר ההגנה לשעבר באשמת ריגול למען בריטניה. בריטניה תיארה את גזר דין המוות כמניעים פוליטיים וקראה לשחררו המיידי.

משרד המודיעין האיראני אמר כי אכברי הוא "אחד הסוכנים החשובים ביותר של שירות הביון הבריטי באיראן, שהיה לו גישה לכמה מרכזים רגישים מאוד במדינה" ו"סיפק מידע מלא, ביודעין, לשירות הריגול של האויב".

הוא היה בן ברית קרוב של עלי שמח'אני, שהוא מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן וכיהן כשר ההגנה מ-1997 עד 2005 כשאכברי היה סגנו.

סוכנות הידיעות של בית המשפט של איראן, דיווחה כי הוא קיבל עונש מוות על "שחיתות על פני כדור הארץ ועל פגיעה בביטחון הפנימי והחיצוני של המדינה על ידי העברת מידע מודיעיני".

בסרטון שפרסמה IRNA נטען כי אכברי היה מעורב ברצח המדען הצבאי האיראני הבולט מוחסן פחריזאדה, שנהרג בתקיפה ב-2020 מחוץ לטהרן באמצעות מקלע נשלט על ידי לווין. פחריזאדה נתפס על ידי המודיעין המערבי כראש המאמצים החשאיים של איראן לפיתוח נשק גרעיני, טענה שטהרן הכחישה. גורמים איראנים אמרו כי פחריזאדה היה סגן שר ההגנה בזמן ההתנקשות ועבד על "הגנה גרעינית וטילים".

מוחסן פחריזאדה איראן בריטניה מרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד