כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עדיין לא נבדק

צפו: הטאליבן "חשף" את המכונית האפגנית

הטאליבן הודיע כי ייצר רכב חדש, המצויד במנוע מסוג טויוטה קורולה. לטענת הטאליבן 30 מהנדסים בילו חמש שנים בעיצובו בקאבול אפגניסטן. יכולות הכביש שלו עדיין לא נבדקו

צפו: הטאליבן "חשף" את המכונית האפגנית
הרכב האפגני מוצג לראווה צילום: דוברות הטאליבן

הטליבאן "חשף" את מכונית העל הראשונה אי פעם שתוכננה ונבנתה באפגניסטן ה-Mada 9 היא אב-טיפוס למכונית ספורט אשר נבנתה על ידי 30 מהנדסים מהמכון הטכני המקצועי של אפגניסטן בקאבול. יכולות הכביש שלו עדיין לא נבדקו מכיוון שרוב הצילומים ברשתות החברתיות מציגים אותו במצב עומד.

הצוות שמאחורי המכונית טוען שהמנוע שלו הוא מטויוטה קורולה. לטענת היצרנים המנוע שונה, כך שאם "אתה מגביר את המהירות, הוא חזק מספיק כדי להחזיק את המהירות". ראש הצוות אמר לתקשורת המקומית כי החברה מתכננת להתקין מערכת הנעה חשמלית במכונית במועד מאוחר יותר.

דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, פרסם תמונות של המכונית בחשבון הטוויטר שלו , וכינה את בנייתה ככבוד למדינה. השופר של הטאליבן אמר: "אני רוצה להודות למחלקה לחינוך מקצועי, תחת החסות שלהם, ניתנו למדינה שירותים יקרי ערך". עבדול באקי חאקאני, השר להשכלה גבוהה, התגאה במכונית במהלך חשיפתה. הוא הזכיר את "הערכים המדעיים" של העם האפגני.

מנכ"ל החברה שבנתה את הרכב, מוחמד ריזה אחמדי, אמר כי הוא מקווה שה"מכונית העל" תעזור להגביר את התדמית של אפגניסטן על הבמה העולמית. "זה התחיל את דרכו באפגניסטן ויום אחד אולי יהפוך לבינלאומי", אמר. בציוץ בטוויטר הוסיף אחמדי: "אני מודה לאלוקים שהצלחתי לסיים את בניית המכונית הראשונה של אפגניסטן. אני רוצה להודות לאנשי העסקים הלאומיים הגדולים ולאנשים היקרים של אפגניסטן שעמדו לצידי בתקופה זו".

רכב חדש טיוטה טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד