י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפקח תיעד

תיעוד תת ימי מרהיב: חשמלן פרסי נצפה בחופי אילת • צפו

תיעוד תת ימי מרהיב של חשמלן פרסי שנצפה הבוקר בחוף הצפוני באילת על ידי פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים עומרי עומסי | בתיעוד נראה החשמלן כשהוא נע תחת המים באופן מקסים • צפו

תיעוד תת ימי מרהיב: חשמלן פרסי נצפה בחופי אילת • צפו
החשמלן שנצפה באילת צילום: עומרי עומסי, רט''ג

הבוקר (שישי) חשמלן פרסי נצפה בחוף הצפוני באילת על ידי פקח היחידה הימית עומרי עומסי.

החשמן תחת המים צילום - עומרי עומסי רט''ג

החשמל הוא בטאי ממשפחת החשמלניים. חי בים האדום והאוקיינוס ההודי, ויש לו מספר תת-מינים. אורכו כמטר, והוא משתמש בתהודה חשמלית על מנת לבנות תמונה של סביבתו הקרובה הוא מהמם את טרפו באמצעות מכת חשמל.

עומרי עומסי פקח רשות הטבע והגנים: "ראיתי פרט גדול במשך זמן ממושך חשוב להנות מהתצפיות לדווח למוקד רשות הטבע והגנים במידה ורואים פרט במצוקה ולשמור מרחק המאפשר לבעל החיים לנוע בחופשיות במים"

החוף הצפוני ידוע בחשיבותו לפירוק חומר אורגני ומחזורו בסביבה הימית. בנוסף, הוא מהווה אזור שיחור לבעלי חיים רבים, כגון בטאים.

בשנתיים האחרונות רשות הטבע והגנים מבצעת בחוף הצפוני סקרים רבים בצלילה ובאמצעות ROV (רכב תת ־ ימי בלתי מאויש) במטרה לסקור ולתעד את בתי הגידול, הצמחים ובעלי החיים.

הסקרים הראו כי לאזור החוף הצפוני ערכיות אקולוגית גבוהה מאוד ולנוכח האיומים הרבים הפועלים עליו, לרבות דיג, זיהום ופגיעות פיסיות בעשבי־הים, חשוב מאוד לקדם את ההגנה עליו בצורה של שמורת טבע ימית.

 

אילת חוף חיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד