י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כחודש לפטירתו

יוזמה בכנסת: מרכז לזכרו של הרב דרוקמן

פרסום ראשון: במפלגת 'הציונות הדתית' מגבשים בימים האחרונים הצעת חוק שתורה על הקמת מרכז הנצחה לזכרו של זקן הרבנים במגזר הדתי לאומי זצ"ל - שתכלול מכון, מוזיאון וארכיון • בשבוע הבא: אירוע מרכזי לציון חודש מאז פטירת הרב

יוזמה בכנסת: מרכז לזכרו של הרב דרוקמן
הרב חיים דרוקמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כמעט חודש מאז פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל, ובצל החלל הריק שנותר והניסיון למלא אותו, בימים האחרונים מתגבשת יוזמה להקמת מרכז שינציח את זכרו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברי הכנסת במפלגת 'הציונות הדתית' יוזמים הצעת חוק, שמטרתה היא להנציח את הרב דרוקמן על ידי הקמת מרכז מורשת מיוחד "שינציח לדורות את פועלו ומורשתו", כפי שיוגדר בהצעת החוק. 

לפי הנוסח המסתמן של ההצעה, שטרם הונחה על שולחן הכנסת, המרכז יכלול מכון, ארכיון ומוזיאון שינציחו את הרב דרוקמן זצ"ל. בגלל שזה יהיה תאגיד ציבורי, בראשות המרכז תוקם מועצה שתהיה אחראית על תוכנו. 

המועצה תורכב מנציגים של ראש הממשלה, מספר שרים, בהם חינוך, מורשת והתיישבות, ונציגים של 'בני עקיבא' והחינוך הממלכתי-דתי. ההצעה נמצאת כרגע בלשכה משפטית של הכנסת, תוגש בימים הקרובים במליאה וצפויה לעבור אם לא יהיו הפתעות.

הצעת החוק מגיעה על רקע ציון השלושים מאז הרב זצ"ל הלך לעולמו, כאדר בשבוע הבא מתוכנן אירוע מיוחד בירושלים בהשתתפות אישי ציבור, תלמידיו ומוקיריו תחת הכותרת "הננו", כדי להמשיך את זכרו.

הרב חיים דרוקמן מפלגת הציונות הדתית אתר הנצחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד