י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטלטלה בפרו

חקירה נגד הנשיאה וראש הממשלה בחשד לרצח עם

יותר מחודש חלף מאז הדחתו של נשיא פרו בידי הפרלמנט ומינויה של סגניתו כנשיאה זמנית, והמדינה ממשיכה לבעור. התובעת הכללית נאמנה לנשיא שהודח, טענה שהמשטר החדש מדכא את ההפגנות באכזריות יתירה, ויש מקום לבדוק אם לא מדובר בדיכוי של מחאה פוליטית לגיטימית

חקירה נגד הנשיאה וראש הממשלה בחשד לרצח עם
מפגינים בפרו צילום: צילום מסך

הנשיאה הזמנית של פרו, דינה בולוארטה, הכריזה על עוצר לילי בעיר פונו שבדרום המדינה, לאחר מהומות קשות שהתחוללו בעיר בימים האחרונים. העוצר נכנס לתוקפו בשעה 20:00 ביום שלישי האחרון ונמשך עד 04:00 למשך שלושה לילות. אתמול הודיעה התובעת הכללית של פרו כי החליטה לפתוח בחקירה נגד הנשיאה ונגד ראש הממשלה אלברטו אוטארולה כמו גם נגד שרי ההגנה והפנים, בחשד לעבירות חמורות במיוחד בהן רצח עם, הריגה, ופציעות חמורות.

התובעת הכללית, שמסתבר כי היא נאמנה לנשיא שהודח, טענה שהמשטר החדש מדכא את ההפגנות באכזריות יתירה, ויש מקום לבדוק אם לא מדובר בדיכוישל מחאה פוליטית לגיטימית. זאת, לאחר שעד כה נהרגו בהפגנות ובעימותים השוטרים, כ-40 מפגינים, מתומכיו של הנשיא המודח שנעצר על ידי המשטר החדש ומוחזק מאז בכלא. לאחר הדחתו של הנשיא פדרו קסטיו, הבהירה הנשיאה הזמנית בולוארטה שאין לה שום כוונה להתפטר מהתפקיד, חרף המחאה האלימה שמנהלים תומכיו של קסטיו כנגד הדחתו.

פרו סובלת מחוסר יצבות יפוליטית כבר הרבה מאוד שנים, ולפני כשנתיים התחלפו בה שלושה נשיאים בתוך שבוע אחד בלבד. המדינה ידעה הרבה מאוד הפגנות, חלקן אלימות וממושכות, אבל הצדדים הפוליטיים ממשיכים להתכתש ולא מצליחים להגיע להסכמות ולניהול יציב של המדינה.

הנשיא המודח קסטיו נבחר לתפקידו לפני כשנה, לאחר סדרה של דרמות פוליטיות, הגיעה הקריירה שלו לסיומה. זאת, לאחר שבמשך השנה התפטרו והודחו עשרות שרים ממשלתו, והיציבות לא נשמרה אפילו לזמן קצר.

בשבועות האחרונים לשלטונו של קסטיו החריפו החיכוכים בינו ובין הפרלמנט, עד שלבסוף החליט קסטיו לפזר את הפרלמנט. שעתיים לאחר מכן התכנס הפרלמנט והחליט להדיח את הנשיא, וכוחות הבטחון כך התברר לאחר מכן, העדיפו לקבל פקודות מהפרלמנט ולא מהנשיא, כך שהחלטת הפרלמנט להדיח את הנשיא גברה על החלטת הנשיא לפזר את הפרלמנט.

פרו מהומות רצח עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד