ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"הנהגה מושחתת"

השגריר הישראלי זעם על מחיקת הכתבה בעד ישראל

עיתונאי באתר גרמני כתב כתבה שהוציאה את ישראל טוב מול הפלסטינים, העיתונאי העז לכתוב שלפלסטינים יש אחריות על המצב הנוכחי. הכתבה נמחקה ובמקומה הופיעה "שורת תיקונים" מטעם המערכת

השגריר הישראלי זעם על מחיקת הכתבה בעד ישראל
השגריר רון פרושאור צילום: בעז ארד

שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור שלח מכתב חריף לאתר FAZ הגרמני, לאחר שכתב של האתר העז לכתוב כתבה חיובית על ישראל, וציין כי לפלסטינים יש אחריות על המצב הנוכחי, אך הכתבה נמחקה ובמקומה הופיעה "שורת תיקונים" מטעם המערכת.

בכתבה נאמר: "הפלסטינים מעולם לא השתתפו בפתרון הסכסוך בדרכי שלום, ולא גילו עניין רציני, קל לשכוח שפלסטין היתה יכולה להתקיים הרבה זמן מיד לאחר מלחמת ששת הימים של 1967, ההנהגה הפלסטינית לא רוצה לעשות פשרות טריטוריאליות, אלא רוצה להשמיד את ישראל. מעולם לא הייתה מדינת פלסטין, לא באימפריה העות'מאנית ולא תחת המנדט הבריטי, והפלסטינים דחו את כל ההצעות לעשות זאת".

עוד כתב: "הגדה המערבית זה אזור שנוי במחלוקת, כל עוד ההנהגה הפלסטינית מסרבת לפתרון שלום, לישראל יש את הזכות להחזיק במקום, בניית מדינה פלסטינית בחסות האיחוד האירופי היא קבר של מיליארד דולר, זה כסף שנשפך לכיסה של אליטה שולטת מושחתת ששולטת בסמכותיות, זה לא מקובל שארגון מושחת ממומן בכספים אירופיים, אשר רוצה את חורבן ישראל. אין לצפות לכלום ממשא ומתן נוסף כל עוד המטרה הסופית של ההנהגה הפלסטינית היא השמדת ישראל כפי שהיא נותרה עד היום".

לאחר שהכתבה פורסמה, עורכי האתר לא התחברו לתוכן, וצנזרו אותה עם "תיקונים". שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור הגיב על כך בחריפות.

"עורכי FAZ יקרים, מה אני צריך לעשות כדי להיות מסוגל לקרוא את המאמר "סטנדרט כפול לשלום" ב-FAZ.net? נראה שהוא נכתב בדיו קסם, המאמר הופיע וכעת איננו. אני בעסק הזה מספיק זמן כדי לדעת שזה לא מקרי שטקסט על חיובי ישראל נעלם ואלו הכותבים אותו מובכים בפומבי".

"היו כמה טעויות עובדתיות, אני מבין, אבל האם לא ניתן היה לתקן אותן בקלות? עיתונים דוגמת FAZ עושים זאת כל הזמן. אבל לעתים רחוקות יש עיתונים גדולים שמעלימים כתבות מהר כל כך. נראה לי שטקסט על הממשלה הפלסטינית המושחתת מעליב רבים מעורכי FAZ. הם לא יכולים לסבול את העובדה מעל דפי העיתון שלהם נכתב שאולי לא ישראל היא שמונעת את השלום במזרח התיכון, אלא הפלסטינים החפים מפשע".

עוד כתב השגריר: "כשזה מגיע לישראל, נראה שפלורליזם הופך במהרה לנטל. אני משוכנע שה-FAZ ימשיך לתת במה לאותם עיתונאים שלא תמיד כותבים בהתאם לעמדת המערכת. בכל מקרה, אני מצפה לכתבה הבאה של מר ת'יל על ישראל".

רון פרושאור גרמניה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד