כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההשלכות הבטחוניות

צבי יחזקאלי מזהיר: "ישראל מתפוררת והאויבים ינצלו זאת"

הפרשן צבי יחזקאלי מזהיר מפני ההשלכות הביטחוניות המדאיגות של חילופי המהלומות הפנימיים בין הקואליציה לאופוזיציה ועולם המשפט הישראלי | לדבריו: "אויבינו רואים בזה פתח להמשך מאווייהם למחוק את המדינה"

צבי יחזקאלי מזהיר: "ישראל מתפוררת והאויבים ינצלו זאת"
צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים של חילוקי דעות חריפים בין שני צדי המתרס הפוליטי, וההתנגדות לרפורמה הצפויה במערכת המשפט שתתגלה במלוא עוזה במחאה בתל אביב במוצאי שבת הקרובה, עולה השאלה כיצד נראה המצב בינינו מעיניהם של אויבינו מחוץ. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' הביא פרטים נוספים ברדיו 103FM על יחסי ישראל והפלסטינים בצל הסכסוכים הפנימיים האדירים בין חלקי החברה הישראלית בימים אלה.

"כל מה שקורה כאן בישראל בקרב מול חברה דמוקרטית לארגונים לא דמוקרטיים, חיזבאללה וחמאס משתמשים בזה כדי לומר שהחברה הישראלית חלשה, והנה פתח שהם יוכלו לעבור דרכו בדרך לחלום למחוק את ישראל", טען. "הנה ישראל מתפוררת. זה מזכיר לי את השיחות עם ערפאת אחרי הנסיגה של ישראל מלבנון, שאמר שהוויכוח הפנים ישראלי על הנסיגה הוא זה שהמריץ אותו לצאת לאינתיפאדה. אויבינו רואים בשיח הפנימי פתח להמשיך את מאווייהם למחוק את ישראל".

בהמשך, הוסיף: "זה החלום שלהם והם מנסים בכל דרך למצוא פתח והזדמנות. אני חושב שהשיטה של למצוא פתח בחברה הישראלית ולהיכנס דרכו, הומצאה גם על ידי ערפאת וגם על ידי אחמד יאסין. הם מתחילים לראות סדקים בחברה, יותר מכל דבר שיכול להשפיע עליהם, הם רואים התפוררות פנימית והם מסיקים שזה די דומה לאווירה שלהם. לדעתי הם טועים בהערכה הזאת".

"אני חושב שיכול להיות שארגוני הטרור שעוקבים מאוד באופן הדוק על מה שקורה בישראל, וירצו לנצל את הפתח כדי להכות בישראל", הדגיש יחזקאלי בסיום דבריו. "איראן כרגע מתרחקת מהסכם, יכול להיות שהלחצים מבית מצד איראן והמצב הכלכלי בלבנון יביאו את נסראללה להביא סוג של התגרות. יכול להיות שנסראללה יזהה את הפתח בחברה כהזדמנות".

צבי יחזקאלי צביקה יחזקאלי הרפורמה המשפטית מלחמת אזרחים מלחמת אחים רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד