כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נחקר 3,500 שעות

איראן הוציאה להורג את סגן שר ההגנה

איראן תלתה את עלירזא אכבארי, אותו האשימה בריגול למען בריטניה. בהקלטה מודלפת טען: "עינו אותי בחקירה שנמשכה 3,500 שעות". בריטניה קראה להימנע מהוצאתו להורג, רה"מ סונאק גינה: "פעולה פחדנית של משטר ברברי"

איראן הוציאה להורג את סגן שר ההגנה
עלי רזא אכברי צילום: באדיבות המצלם

איראן הודיעה הבוקר (שבת) כי הוציאה להורג בתלייה את עלירזא אכבארי, סגן שר ההגנה שלה לשעבר, אחרי שהורשע בריגול לכאורה למען בריטניה. ההוצאה להורג נעשתה למרות דרישת בריטניה להימנע מכך. אכבארי היה גם אזרח בריטי. משרד המודיעין של איראן תיאר את הבריטי-איראני כ"אחד הסוכנים החשובים ביותר של שירות הביון הבריטי באיראן".

אכבארי הכחיש את האישומים נגדו, וברשת BBC בשפה הפרסית פרסמו הקלטה של אכבארי, הוא טען כי עבר עינויים בכלא ונאלץ להודות בפשעים שלא ביצע. "חקרו ועינו אותי יותר מ-3,500 שעות במשך 10 חודשים. הכול הוקלט במצלמה באמצעות אקדח ואיומים במוות הם אילצו אותי להודות בטענות שגויות וחסרות שחר", נשמע אכבארי בהקלטה. "באמצעות שיטות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות הם שברו את הרצון שלי, הכריחו אותי לעשות מה שהם רוצים", אמר. "בכוח של איומי נשק ואיומי מוות הם גרמו לי להודות בטענות שווא ומושחתות".

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק פרסם גינוי חריף, וצייץ בטוויטר כי "ההוצאה להורג היא פעולה חסרת רגישות ופחדנית, שבוצעה על ידי משטר ברברי וללא שום כבוד לזכויות האדם של עמו שלו, מחשבותי נתונות כעת למשפחתו ולחבריו של אכבארי".

מהדורת החדשות הרשמית של מערכת המשפט האירנית דיווחה היום, כי אלירזה אכברי נתלה, מבלי לציין את התאריך שבו התרחשה ההוצאה להורג.

היחסים בין בריטניה לאיראן הידרדרו בחודשים האחרונים מאז הטילה בריטניה סנקציות על משטרת המוסר של איראן ואנשי ביטחון אחרים, בתגובה לדיכוי האלים של המדינה נגד מפגינים נגד הממשלה. איראן עצרה בשנים האחרונות עשרות איראנים בעלי אזרחות כפולה או תושבות קבע זרה, בעיקר באשמת ריגול וביטחון לאומי.

עונש מוות איראן ריגול בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד