כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עשרות לכודים

צפו: הרוגים ופצועים לאחר מתקפת טילים רוסית שפגעה בבניין דירות

לפחות עשרה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו לאחר מתקפת טילים רוסית שפגעה בבניין דירות בעיר דנייפרו שבאוקראינה. מתיעוד שפרסמו כוחות הכיבוי נראים כבאים עוזרים בחילוץ פצועים מההריסות

צפו: הרוגים ופצועים לאחר מתקפת טילים רוסית שפגעה בבניין דירות
התקיפה הרוסית צילום: כוחות הכיבוי של אוקראינה

עשרות מחלצים פעלו הלילה בתוך ערימת הריסות ענקית של בניין דירות בדנייפרו, בחיפוש אחר ניצולים לאחר התקפת טילים רוסית, לפחות עשרה בני אדם נהרגו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם סרטון של ההרס ונשבע למצוא ולהעניש את "כל מי שהיה מעורב" בתקיפה, כוחות החירום של אוקראינה פרסמו תיעודים של ההרס הרב.

גם בערים אחרות ברחבי אוקראינה דווח אתמול על פיצוצים. חיל האוויר של אוקראינה דיווח כי המתקפה בקייב בוצעה "ככל הנראה" על ידי טילים בליסטיים רוסיים.

"לפחות עשרה בני אדם נהרגו וכמעט 60 נפצעו בפיגוע בבניין המגורים", כך אמר מושל אזור דנייפרו ולנטין רזניצ'נקו בטלגרם. 12 מהפצועים היו ילדים, וילדה בת 9 פונתה במצב אנוש. תושבים נלכדו תחת ההריסות בעוד להבות בלעו חלק מהמבנה, כך אמר קירילו טימושנקו, סגן ראש לשכת הנשיא בטלגרם. כ-20 בני אדם חולצו, שלושה מהם ילדים.

חיל האוויר האוקראיני דווח בערוץ הטלגרם כי הוא הפיל 25 מתוך 38 הרקטות ששיגרו כוחות רוסים בשבת ב"מתקפה מסיבית" על תשתיות. הצבא האוקראיני הודיע בעדכון היומי שלו כי הכוחות הרוסיים ביצעו שלוש תקיפות אוויריות וכ-50 תקיפות טילים ביום שבת.

בתוך כך בריטניה מתכננת לשלוח טנקי צ'לנג'ר לאוקראינה, לאחר שבעלי בריתה של קייב לא היו ששים לענות לקריאותיה לקבל טנק מערבי. בשיחת טלפון עם זלנסקי היום, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק "התווה את שאיפתה של בריטניה להגביר את תמיכתנו באוקראינה", כולל טנקי קרב בריטיים, כך דווח בתקשורת הבריטית. זלנסקי אמר שהוא הודה לסונאק על "החלטות שלא רק יחזקו אותנו בשדה הקרב, אלא גם ישלחו את האות הנכון לשותפים אחרים". שגרירות רוסיה בבריטניה מסרה בתגובה כי המהלך ימשיך "להאריך את הסכסוך".

מלחמת אוקראינה רוסיה דנייפרופטרובסק הרוגים ופצועים לכודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד