כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרשויות מודות

סין: כמעט 60,000 מתים מקורונה בחודש האחרון

הרשויות בסין חשפו את מספר מקרי המוות הגדול שבועות לאחר שהפסיקו לפרסם עדכונים יומיים. זהו הדיווח הראשון על מספר המתים מאז תום מדיניות אפס קורונה שקבעו הסינים במהלכו הציעו סגרים ובדיקות קפדניות

סין: כמעט 60,000 מתים מקורונה בחודש האחרון
נגיף הקורונה צילום: pixabay

כמעט 60,000 מקרי מוות הקשורים לקורונה בסין מאז שהרשויות החלו להסיר את מגבלות האפס קורונה בתחילת דצמבר, כך דיווחו רשויות הבריאות ביום שבת.

כ-59,938 מקרי מוות הקשורים לקורונה נרשמו בין ה-8 בדצמבר 2022 ל-12 בינואר 2023, אמר ג'יאו יאהוי, ראש הלשכה למינהל רפואי לתקשורת הסינית והוסיף כי המקרים הגיעו לשיא והם בירידה. ברחבי סין "מספר המבקרים במרפאות נמצא בדרך כלל במגמת ירידה לאחר השיא, הן בערים והן באזורים כפריים", אמר.

מספר המתים המדווח כלל רק את אלו שמתו בבית החולים, כלומר ייתכן שהרבה יותר מתו בביתם. ההודעה באה בעקבות תלונות על כך שהרשויות לא חשפו נתונים לאחר שהפגנות בקנה מידה גדול הביאו את הרשויות לסיים את מדיניות אפס קורונה.

ארגון הבריאות העולמי קרא לבין למסור יותר נתונים לגבי מקרי מוות בנגיף הקורונה על רקע הזינוק הנוכחי. מתוך כמעט 60,000 מקרי המוות, 5,504 נבעו מאי ספיקת נשימה שנגרמה על ידי הנגיף, השאר נבעו ממחלות בסיסיות אחרות בשילוב עם קורונה.

סין כוללת רק את מקרי המוות שנגרמו כתוצאה מכשל נשימתי בגלל הקורונה במניין ההרוגים הרשמי של נגיף הקורונה. הגדרה זו זכתה לביקורת על ידי ארגון הבריאות העולמי על כך שהיא "צרה מדי". הגיל הממוצע של אלו שנכללו ברשימת המתים ביום שבת האחרון היה 80, כאשר יותר מ-90% היו מעל 65. לרובם היו גם מצבים בריאותיים בעייתיים. מיליוני קשישים בסין לא חוסנו נגד הנגיף.

קורונה סין מתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד