כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אמיצים מול הרוע

600 רופאים לוחצים על פוטין לשים קץ להתעללות באסיר פוליטי

יותר מ-600 רופאים ברוסיה חתמו על מכתב הקורא לפוטין לאפשר טיפול רפואי למנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני. עורך דינו אומר שהוא חולה באורח קשה ונמנע ממנו טיפול. הצעד של הרופאים אמיץ מאד, מאחר וברוסיה מי שקורא תיגר נגד מהלכים של הקרמלין מוצא את עצמו "נופל מחלונות גבוהים"

600 רופאים לוחצים על פוטין לשים קץ להתעללות באסיר פוליטי
אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר מ-600 רופאים רוסים חתמו על מכתב בדרישה "להפסיק את הבריונות" נגד נבלני ולהבטיח מדיניות טיפול רפואי לנבלני. במכתב פתוח לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנו 600 רופאים רוסים בדרישה לספק לפוליטיקאי מהאופוזיציה אלכסיי נבלני טיפול רפואי בכלא. עליו חתמו יותר מ-600 רופאים רוסים תוך יומיים.

המכתב פורסם על ידי הרופא אלכסנדר וניוקוב, והזמין את נציגי הקהילה הרפואית המעוניינים להכניס את חתימתם מתחת למכתב לדווח על כך בתגובות לפוסט. החותמים על המכתב דורשים להפסיק את הבריונות נגד אלכסיי נבלני, להפסיק לשלוח אותו לבידוד, ולאפשר לרופאים אזרחיים להשתתף בבדיקות, ואם יש צורך, לאשפזו בבית חולים אזרחי לצורך בדיקה וטיפול.

בין החותמים היו רופאים מסנט פטרסבורג העובדים במוסדות רפואיים ממלכתיים. אלכסיי נבלני כבר נשלח לבידוד 10 פעמים במהלך עונש המאסר אותו הוא מרצה כי העז לבקר את פוטין. ב-9 בינואר אמר עורך הדין ואדים קובזב כי הפוליטיקאי היה בבידוד עם חום ושיעול כבד, אשתו של הפוליטיקאי, יוליה נבלניה, כתבה באינסטגרם שבעלה סיפר לה שהוא חלה, במכתב מה-2 בינואר. לדברי דוברו של נבלני, רשויות הכלא מסרבות לשלוח אותו למרכז רפואי, כי הם "גדושים בחולי שפעת" ו"הוא רק יחלה שם".

רופאים אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד