כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע פרשיות השבוע

תגלית במצרים: נחשף קבר מלכותי לא מוכר

נחשף קבר מלכותי שלא היה מוכר עד כה במהלך פעולות חפירה שבוצעו ע"י משלחת בריטית-מצרית באזור לוקסור שעל גדות נהר הנילוס | מזכ"ל רשות העתיקות המצרית אמר כי מדובר בתגלית חשובה 

תגלית במצרים: נחשף קבר מלכותי לא מוכר
האתר בו נמצא בית הקברות צילום: משרד התיירות והאנדרטאות

ברקע קריאת פרשיות התורה שעוסקות בשעבוד מצרים ומלך פרעה, רשות העתיקות המצרית מדווחת כי נחשף קבר מלכותי שלא היה מוכר עד כה, זאת במהלך פעולות חפירה שבוצעו ע"י משלחת בריטית-מצרית באזור לוקסור שעל גדות נהר הנילוס.

מזכ"ל רשות העתיקות המצרית, מוסטפא ווזירי, אמר כי מדובר בתגלית חשובה והוסיף כי "לפי הממצאים הראשונים ייתכן והקבר שייך לאחד הפרעונים מהשושלת ה-18 של האימפריה המצרית ששלטה במצרים מ-1580 לפני הספירה ועד ל-1320 לפני הספירה. ווזירי ציין כי הממצאים ייבדקו והוסיף כי הקבר לא נשמר היטב בשל השיטפונות שהתרחשו באזור אשר הובילו למחיקת קווי המתאר של הקבר".

ד"ר פתחי יאסין, מנכ"ל ארכיאולוגיה של מצרים וראש המשלחת מהצד המצרי, אמר שהמשימה ממשיכה בעבודות החפירה ובתיעוד הארכיאולוגי של בית העלמין כולו, אשר יתרום להתבהרות הפרטים אודות בית העלמין.

"בית הקברות התגלה במצב ירוד כתוצאה משיטפונות בימי קדם, שהוטבעו בצורות צפופות של חול ואבן גיר", מוסיף ד"ר מוחסן כאמל, "שהוביל לטשטוש רבים מציוני הדרך והדפוסים שלו".

ראש המשימה מהצד הבריטי, אמר שבית הקברות שהתגלה אולי היה שייך לנשות מלוכה או נסיכות בתקופת השלטון החמישי שטרם נחשף.

רשות עתיקות בית קברות מצרים תגלית היסטורית בית עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד