כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כמעט שנה למלחמה

דיווח: סוריה מחמשת את הרוסים באוקראינה

כמעט שנה למלחמה באוקראינה מדווח ביממה האחרונה כי מטוסי תובלה רוסיים מעבירים אמצעי לחימה מסוריה לטובת שימוש בהם במלחמה באוקראינה

דיווח: סוריה מחמשת את הרוסים באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

המלחמה באוקראינה נמשכת כמעט שנה והסוף לא נראה באופק. בינתיים מדווח כי רוסיה נעזרת בתעשייה הצבאית בסוריה ובמל"טים ובטילים שאיראן מייצרת שם לטובת המלחמה שהיא מנהלת באוקראינה. כך מדווח הערוץ הסעודי אל-חדת'.

לפי הדיווח, מטוסי תובלה רוסיים מעבירים אמצעי לחימה מסוריה לטובת שימוש בהם במלחמה באוקראינה. עוד לפי הדיווח, איראן ומשטר אסד מסייעים לרוסיה להתמודד עם המחסור שלה באמצעי לחימה באוקראינה.

בתוך כך, 12 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-60 נוספים נפצעו במתקפת טילים רוסית שפגעה בבניין מגורים בן תשע קומות בעיר דניפרו במזרח אוקראינה. כך מסר מושל המחוז ולנטין רזניצ'נקו, שציין כי בין הפצועים יש גם שני ילדים, וכי כל הפצועים הועברו לבית חולים. במהלך השבת רוסיה ערכה תקיפה נרחבת ברחבי אוקראינה, וקייב דיווחה כי תשתיות אנרגיה בחרקוב ובלבוב נפגעו.

מיכאיל ליסנקו, סגן ראש העיר דניפרו, אמר: "אנחנו שומעים אנשים חיים זועקים לעזרה מתחת להריסות". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסר כי מספר ההרוגים צפוי עוד לעלות ודרש מבעלות בריתו אספקת נשק נוספת כדי "לשים קץ לטרור הרוסי ולהתקפותיו על מטרות אזרחיות".

בנוסף, ראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו הודיע כי נשמעו פיצוצים בבירה וציין כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. רמטכ"ל צבא אוקראינה ולרי זלוז'ני טען בהודעה בטלגרם כי צבאו הצליחה ליירט 21 מתוך 33 הטילים ששיגרו הרוסים. זלוז'ני ציין עוד כי הצבא האוקראיני יירט 18 מתוך 28 טילי שיוט, ושלושה מתוך חמישה טילי אוויר-קרקע מונחים.

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה תחמושת חימוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד