כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ולמי יש יותר השפעה בקואליציה

סקר בליכוד: כמה מרוצים מהממשלה וכמה תומכים ברפורמה המשפטית

רוב משמעותי בקרב מצביעי הליכוד בעד הרפורמות במערכת המשפט של השר, אולם כ-17% מהם מתנגדים למהלכים הללו • כמה מאמינים כי דרעי שמונה לתפקיד שר הפנים והבריאות – אכן ראוי לתפקיד ומהי דרך הפעולה לחוקק את הרפורמות המשפטיות? הדעות חלוקות | המספרים

סקר בליכוד: כמה מרוצים מהממשלה וכמה תומכים ברפורמה המשפטית
השבעת הממשלה ה-37 צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

סקר חדש שפורסם ב'ערוץ 12' בדק ומצא כי 45% ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות סבורים שלשר איתמר בן גביר, לשר בצלאל סמוטריץ' ולשרים מהמפלגות החרדיות יש יותר השפעה מאשר לשרי הליכוד. מנגד, 41% סבורים כי לשרי הליכוד השפעה גדולה יותר על שאר השותפות הקואליציוניות. עוד עולה מהסקר כי 1 מכל ארבעה מצביעי ליכוד – לא מרוצה מהתנהלות ממשלת נתניהו השישית.

נתון נוסף שעולה מהסקר, שנערך רק בקרב מצביעי הליכוד, הוא כי יו"ר ש"ס אריה דרעי שמונה לתפקיד שר במשרד הפנים ובמשרד הבריאות – אינו ראוי לתפקיד. 53% ממצביעי הליכוד השיבו כי דרעי לא ראוי להיות שר, לעומת 28% שסברו כי דרעי ראוי לכהן כשר.

באשר לרפורמה המשפטית, רוב משמעותי בקרב מצביעי הליכוד תומך ברפורמות שהציג שר המשפטים יריב לוין. לפי הסקר, 55% מהמצביעים בעד הרפורמות בעוד כ-17% מתנגדים להן. 28% ענו שהם לא יודעים.

באשר לשאלה איך צריך לקדם את הרפורמות, הדעות חלוקות. 42% ענו שיש לפעול בחקיקה מהירה בכנסת ולנצל את כוח הרוב ואילו 40% מעוניינים לקדם את הרפורמות בהידברות עם האופוזיציה ועם מערכת המשפט. 18% השיבו שהם לא יודעים.

מסקר 'ערוץ 12' שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע עולה עוד כי 67% ממצביעי הליכוד ציינו כי הם מרוצים מהתנהלות הממשלה עד כה, בעוד 26% ענו שהם לא מרוצים. הוי אומר למרות הרוב הגדול – 1 מכל ארבעה מצביעים לא מרוצה מהתנהלות הממשלה. רוב מוצק מבין מצביעי הליכוד איננו חושש לאופיה הדמוקרטי של ישראל: 77% ענו שאין חשש שישראל תחדל מלהיות דמוקרטית.

הליכוד סקר דעת קהל הרפורמה המשפטית יריב לוין מדגם מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד