ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ההפגנה בתל אביב

בן גביר על המחאה: "שמח שמפגיני השמאל לא הגיעו עם סמלים נאציים"

השר לביטחון לאומי התייחס להתנהלות המשטרה אמש בהפגנה בתל אביב: "משטרת ישראל אפשרה את חופש ההפגנה אבל לא אפשרה את חסימת נתיבי איילון". הוא הוסיף: "חופש הביטוי הוא לכולם"

בן גביר על המחאה: "שמח שמפגיני השמאל לא הגיעו עם סמלים נאציים"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי הגיב הבוקר (ראשון) להפגנת השמאל שהתקיימה אמש נגד הרפורמה במערכת המשפט שמוביל סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ושיבח את פעילות המשטרה: "טוב עשתה משטרת ישראל שאפשרה את חופש ההפגנה אבל לא אפשרה את חסימת נתיבי איילון".

בן גביר הוסיף: "הנחתי את המשטרה לנהוג באותה מדיניות של סבלנות והידברות גם כלפי כלל הציבורים. חופש הביטוי הוא גם ליהודי אתיופיה, חרדים ומתנחלים. שמח שהמפגינים מהשמאל התעשתו ולא הגיעו עם סמלים נאציים".

בן גביר הבהיר: "כרגע הפנים של המשטרה חייבות להיות נשואות למאבק להגברת תחושת הביטחון האישי ולמאבק הבלתי מתפשר במשפחות הפשע. יש לא מעט עבודה וצריך להפשיל שרוולים".

כזכור, כמה עשרות אלפים הפגינו אמש בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה החדשה. לפי הערכת המשטרה, במחאה בכיכר הבימה השתתפו כ-80 אלף בני אדם. כוחות גדולים של משטרה נערכו באזור הכיכר וברחובות הסמוכים אליו. זאת, לאחר שבארגון העריכו כי במהלך ההפגנה, יתרחשו הפרות סדר.

בסיום ההפגנה הגיעו כמה מאות בני אדם לצומת עזריאלי וניסו לפרוץ את המחסומים שהציבה המשטרה. מהמשטרה נמסר כי "כ-200 מוחים הגיעו על מחלף השלום לכיוון נתיבי איילון צפונה, כח משטרה מונע מהם ירידה לכיוון כביש 20".

במחאה השתתפו גם פוליטיקאים בעבר ובהווה ובהם חברי הכנסת בני גנץ, גדי אייזנקוט, מרב מיכאלי ומנסור עבאס, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, לצד ח"כים מ'יש עתיד', 'המחנה הממלכתי', 'העבודה' ו'מרצ'. 

איתמר בן גביר כיכר הבימה הפגנה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד