כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בגלל הסיווג הביטחוני?

תהליך הקליטה מתעכב: עשרות עובדי ממשלה לא מקבלים משכורת

עשרות עובדי ממשלה לא מקבלים שכר על עבודתם בגלל עיכוב בתהליך הקליטה. מדובר בצוותים הכי קרובים לשרי הממשלה שפוטרו מהכנסת והיו אמורים להיקלט במשרדי הממשלה

תהליך הקליטה מתעכב: עשרות עובדי ממשלה לא מקבלים משכורת
משרד ראש הממשלה צילום: חיים צח, פלאש 90

עשרות עובדי מדינה שמבצעים את תפקידם, לא מקבלים שכר על עבודתם. על פי דיווח ב'גלי צה"ל', מדובר בצוותים הכי קרובים לשרי הממשלה שפוטרו מהכנסת לאחר השבעת הממשלה והיו אמורים להיקלט במשרדי הממשלה. אלא שבתהליך הקליטה נוצר "פקק" בעיקר בגלל הסיווג הביטחוני של השב"כ.

בשל השבעת הממשלה הוחלפו עשרות עובדים, והשב"כ נאלץ להעביר את כולם סיווג ביטחוני, מה שמייצר פקק. הדבר מקשה גם על השרים עצמם לעבוד כשבנוסף למשכורת שהעובדים לא מקבלים, הם מתנהלים גם בלי רכב שמגיע להם. בנוסף, חלק מהשרים אמורים לטוס השבוע אך הצוותים שלהם לא יכולים להצטרף אליהם בגלל שתהליך הקליטה לא הסתיים והם עדיין לא מוגדרים כחלק מצוות המשרד.

לחלק מהעובדים הובטח שהם יקבלו משכורת רטרואקטיבית על הימים הללו, אך לעובדים אחרים נאמר שאי אפשר חוקית לשלם להם על הימים שלפני סוף תהליך הקליטה. אחד השרים בממשלה מאיים כי "אם הנושא לא יטופל והצוות שלי לא יתחיל לקבל משכורת אני מתכוון לעצור את עבודת המשרד לאלתר".

במשרד ראש הממשלה מעבירים את הכדור לנציבות שירות המדינה ולשב"כ. בשב"כ לא הגיבו באופן רשמי, אבל גורמים בשב"כ אומרים כי "כמו בכל הקמת ממשלה, הסיווג של העובדים עדיין מתנהל גם בימים אלו". בנציבות שירות המדינה מסרו בתגובה "הקליטות נעשות על ידי משרדי הממשלה עצמם בהתאם לכללי הנציבות. המועמדים נדרשים גם לבדיקת הכשר ביטחוני לפי מאפייני המשרד והתפקיד, והאחריות לתהליך כולו נמצא בידי שב"כ ואין לנציבות שירות המדינה שום נגיעה בדבר".

 

 

עובדי מדינה שב"כ נציבות שירות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד