כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הותר לפרסום

אסון: חייל צה"ל נהרג ושלושה נפצעו מפיצוץ רימון בבסיס בבקעה

תקרית בטיחות קטלנית בבסיס צה"ל: חייל צה"ל נהרג מרימון שהתפוצץ בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעה כתוצאה ממכה או תזוזה לא מכוונת | בנוסף פונו לבית החולים, 3 חיילים, 1 במצב קשה | התקרית הטרגית מתרחשת פחות משבועיים לאחר שלוחם נהרג בתאונת אימונים

אסון: חייל צה"ל נהרג ושלושה נפצעו מפיצוץ רימון בבסיס בבקעה
בסיס צה"ל//אילוסטרציה צילום: פלאש 90

חייל צה"ל נהרג הלילה (ראשון) לאחר שרימון התפוצץ בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעה. מדובר ככל הנראה בפיצוץ של נפל פצצת מטול רימונים. בנוסף, שלושה חיילים נפצעו אחד מהם באורח קשה ושניים באורח קל. החיילים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי במהלך הלילה, סמוך לחצות, בזמן שהחיילים היו בשעת ט"ש (טרום שינה) נשמע פיצוץ בחדר המגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר, שם שהו שבעה חיילים, כולם היו ערים. רימון רסס, שככל הנראה מיועד למקלע רימונים והיה בתיק של אחד החיילים סמוך למיטתו, התפוצץ במפתיע - אולי ממכה או מתזוזה לא מכוונת. כוחות הרפואה של הבסיס שהגיעו לזירה ראשוניים, החלו בפעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו של אחד החיילים.

החשד הוא כי בניגוד להוראות הבטיחות, הפצצה הונחה בתיק של החייל, מתחת למיטתו. מעדויות של לוחמים ששהו במקום בזמן התקרית עולה כי החייל לא שיחק בנפל. יצוין כי החייל הוסמך לשימוש במטול.

מדובר צה"ל נמסר כי, "המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים".

חטיבת כפיר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד