כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

להתקבל לעבודה בהייטק זו עבודה בפני עצמה

ורד גלאור, סמנכ"לית קשרי לקוחות מספרת על סוד ההצלחה של 'מפתחים', על ההכשרה המדויקת שמותאמת לצורכי המעסיקים, על האווירה המשפחתית בין המורים והתלמידים, על אחוזי ההשמה הגבוהים, על יכולות הלמידה הגבוהות של התלמידים שמגיעים ללא רקע באנגלית ומתמטיקה

להתקבל לעבודה בהייטק זו עבודה בפני עצמה
מפתחים צילום: באדיבות המצלם

ורד גלאור, סמנכ"לית קשרי לקוחות בחברת "מפתחים מובילים בהייטק" מספרת על סוד ההצלחה של החברה: "אני מגיעה מתחום גיוס משאבי אנוש בהייטק ואת הקשרים לקחתי לעולם הליווי התעסוקתי. להתקבל לעבודה בהייטק, זו עבודה בפני עצמה ויש לי למעלה מעשור של ניסיון, אני מביאה איתי את היכולת לחבר בין הבוגרים למקומות עבודה. ההיכרות עם העולם הטכנולוגי מסייעת לי לעזור לבוגרים להתכונן לראיונות עבודה, לכתוב קו"ח, ומצד שני זה מסייע לי גם ביצירת קשרים עם מקומות עבודה שלשם אנחנו שולחים את הבוגרים של מפתחים".

"חשוב לזכור שמפתחים הוא עסק לכל דבר", אומרת גלאור. "ההצלחה שלנו נמדדת בתלמידים שלנו שמשתלבים במקומות עבודה איכותיים, ושם גם באה לידי ביטוי זכות הקיום שלנו כעסק".

ורד מספרת על התהליך הנדרש כדי שבוגר 'מפתחים' ישתלב במיטב החברות הטכנולוגיות: "כפי שאמרתי אני משתמשת בקשרים שיש לי, ובמקביל אני יוצרת קשרים חדשים כדי להבטיח שהבוגר ישתלב בעבודה לאורך זמן כדי שגם הוא וגם המעסיק שלו יהיו מרוצים. אבל כדי שהתלמיד יעבור את המסלול בהצלחה, אנחנו דואגים שההכשרה תהיה מדויקת ומותאמת למעסיקים. אנחנו כל הזמן מעדכנים את התכנים הפדגוגיים, כדי להתאים את תכנית הלימודים למצב הנוכחי בשוק.

"כאשר תלמיד מגיע, כבר בשלב המיונים אנחנו בודקים מה הוא מחפש, מהי סביבת העבודה המותאמת לו, לאלו תפקידים הוא רוצה להגיע, מה חשוב לו שיהיה במקום העבודה וכדו'. כך לאורך כל תקופת ההכשרה, אנחנו מנתבים אותו בהתאם ליעד שהגדרנו מראש, גם באמצעות תכני הלימוד וגם באמצעות מפגשים אישיים וקבוצתיים שמסייעים להם בתהליך מציאת עבודה". חשוב להדגיש שמציאת עבודה כיום בעולם ההייטק היא לא דבר של מה בכך. בוגרי תארים נחשבים מאוניברסיטאות יוקרתיות מוצאים את עצמם מחפשים עבודה במשך חודשים רבים. מול אותם מועמדים מתמודדים בוגרי מפתחים, רק שלהם יש גב חזק וליווי צמוד של צוות שמיועד למציאת העבודה הראשונה שלהם.

"צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר במקום העבודה הראשון שלהם בתחום. לכן אחרי שנה וחצי של הכשרה, הבוגר עובד בשלוש השנים הראשונות דרכנו. מכיוון שהתלמיד לא משלם על הלימודים, הדרך שלנו להחזיר את עלות ההכשרה היא בשלוש השנים הראשונות שלאחר הלימודים. לאחמ"כ, הבוגרים רשאים לעבוד באופן עצמאי, והרבה יותר קל להם למצוא עבודה כי יש להם כבר ניסיון של שלוש שנות עבודה".

באשר לאחוזי ההשמה של בוגרי 'מפתחים' אומרת גלאור: "אנחנו גאים בכך שאחוזי ההשמה במפתחים, מאד גבוהים. הסיבה לכך היא בגלל שההכשרה אינטנסיבית ומי שמסיים אותה, מגיע לא רק עם הידע הטכנולוגי הנדרש, אלא הוא גם יודע לעבוד בעבודת צוות ולהוביל תהליכים מקצה לקצה. מדובר בתלמידים עם יכולות למידה גבוהות. מה שהופך אותם לג'וניורים נדרשים בענף".

"יש לנו משוב חיובי מכל הבוגרים", מספרת גלאור. "לכל אורך הדרך, זה לא יחסים של מורה ותלמיד, זה יחסים חבריים ויש מקום לריבוי דעות וזה בא לידי ביטוי בתעסוקה שלאחמ"כ. חשוב לנו שהבוגרים יצאו מרוצים ושהם ישתלבו ויסתכלו במבט לאחור וירגישו שלמים עם התהליך שעברו".

"הבשורה הגדולה של מפתחים שבסוף אנחנו באמת מוצאים להם עבודה בסיום הלימודים והם לא משלמים את שכר הלימוד. זה דבר שהוא לא טריוויאלי. יש תמיד את הדאגה הגדולה לעבור הכשרה מבלי להשתלב בתחום. אנחנו יצרנו מסלול הכשרה שבו לכל תלמיד יש ״משפחה״ עם קשרים בעולמות ההיי טק. יש צוות שלם שדואג על מנת שכל בוגר יקלט ויצליח במקומות עבודה איכותיים. אנחנו שמנו על עצמנו את האחריות למצוא לו עבודה".

"הבוגרים החרדים של מפתחים משתלבים מצוין בהייטק", מוסיפה גלאור. "תמיד יש חששות של התלמידים כיוון שהם לרוב מגיעים ללא רקע באנגלית ובהרבה חברות אנגלית זה חשוב. אצלנו בהכשרה, הם משלימים הכל, כולל אנגלית מקצועית ומדוברת. בסיום ההכשרה, כל תלמיד, יודע אנגלית מספיק טוב כדי להשתלב בחברה גלובלית או מקומית".

לפרטים נוספים צרו קשר בווטסאפ

מפתחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד