כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הרמטכ"ל קיבל את המסקנות

אלו ממצאי תחקיר הפיגוע הקטלני סמוך לשבי שומרון

צה"ל פרסם את מסקנות תחקיר נפילתו של עידו ברוך הי"ד. בתחקיר עלו מספר שגיאות ובהן: מיקום הלוחמים שלא מאחורי עמדות המיגון וכן עלו לקחים לאופן ארגון וניהול המשימות בחטיבת שומרון

אלו ממצאי תחקיר הפיגוע הקטלני סמוך לשבי שומרון
סמל-ראשון עידו ברוך הי"ד צילום: באדיבות המצלם

צה"ל פרסם היום (ראשון) את מסקנות תחקיר נפילתו של לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בצומת גנות סמוך ליישוב שבי שומרון. 

דובר צה"ל מסר כי, "בתחקיר עלו מספר שגיאות ובהן: מיקום הלוחמים שלא מאחורי עמדות המיגון במרחב הצומת ואופן הצבת הכוח בעמדה בה התרחש המקרה. בנוסף, עלו לקחים לאופן ארגון וניהול המשימות בחטיבת שומרון".

בגמר התחקיר, ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, הונחו הכוחות לוודא שעמדות השמירה הנייחות בכלל הגזרה מצוידות באמצעי מיגון נוספים, וכי לכלל הלוחמים יש מיגון אישי מיטבי.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיבל את מסקנות התחקיר כפי שהוצגו, הביע צער עמוק על מותו של סמ"ר עידו ברוך הי"ד והנחה להטמיע את הלקחים בכלל גזרת איו"ש. סיכום ממצאי התחקיר הוצג למשפחת ברוך. מדובר צה"ל נמסר כי, "צה"ל משתתף בצערה של משפחת ברוך וימשיך ללוותה".

כזכור, ביום הפיגוע ביצע כוח מסיירת גבעתי פעילות במרחב צומת גנות הסמוך ליישוב שבי שומרון על מנת לאבטח את התושבים והעוברים בגזרה. במהלך הפעילות פתח מחבל בירי אל עבר הכוח מתוך רכב חולף, ונמלט מהמקום. סמל-ראשון עידו ברוך הי"ד נפגע מהירי. 

מיד לאחר פציעתו, החובש ששהה עימו בעמדה העניק לעידו ז״ל טיפול רפואי ראשוני עד להגעת כוח רפואה שפינה אותו לבית החולים, תוך שהוא מנסה להציל את חייו. בשל אופי פציעתו, לא ניתן היה להציל את חייו של עידו הי"ד ונקבע מותו בבית החולים. 

פיגוע ירי שבי שומרון צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד