כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מקרי אנטישמיות בארה"ב: חרדי הותקף בניו יורק

מזוזה נגנבה מבית דייר יהודי בוויליאמסבורג, הקהילה היהודית סוערת; אמש הותקף יהודי בסמוך לביתו בתקיפה שהוגדרה על ידי המשטרה כתקיפה על רקע גזעני

פלאש90
פלאש90

אנטישמיות בארה"ב: אתמול (ד') הותקף בשכונת פארקאויי יהודי חרדי שהיה בדרכו הביתה. המקרה אירע בחצות הלילה כאשר היהודי היה במרחק של מספר בתים מביתו.

"שוחחתי בפלאפון עם החבר שלי כשפתאום הרגשתי חבטה עזה על ראשי, למזלי לא איבדתי את עשתונותי והחלתי לזעוק לעזרה תוך שאני נמלט מהמקום הישר לתוך בית, לא ידעתי על דלתו של מי אני דופק אבל רק צעקתי "משטרה אני צריך משטרה".

"מאוחר יותר התברר שהפושע שמע שאני צועק, נבהל וברח. חזרתי למקום האירוע, להפתעתי התברר לי שהצעיר לא גנב את הארנק שלי שנפל לי מהכיס ואפילו לא את האופניים החשמליות שלי שהיו לידי כשהותקפתי", מספר ר' שלמה אורבך, שבילה את הלילה בבית חולים.

מקרה נוסף אירע בשכונת ויליאמסבורג.יהודי חרדי תושב השכונה, נדהם הבוקר (ה') לגלות כי המזוזה על פתח ביתו נגנבה, ובית המזוזה רוטש.

המקרה אירע במהלך הלילה ברחוב וילסון בשכונת ויליאמסבורג. ארגון השומרים הוזעק למקום וגם שוטרי המחלקה לפשעים על רקע לאומני במשטרה. המשטרה גבתה עדויות והגדירה את המקרה כפשע על רקע לאומני.

חבר מועצת העיר , סטפן לוין פרסם הודעה שבה נאמר "אני מזועזע ומוטרד מהאופי של הפשע שהתמקד במזוזה – פריט דת בעל חשיבות עמוקה לדת היהודית, שנגנב מפתח ביתו של דייר יהודי.

"אנו כולנו מאוחדים בהתנגדותנו נגד מעשים נתעבים שכאלו, ואנו נרדוף אחרי מבצעי הפעולה הזו עד שנלכוד אותם ונעניש אותם. רק שנה חלפה מאז מאז שלכדנו פושע שהשחית עשרות מזוזות באותה שכונה. אני מאמין במשטרה ובעזרתה נלכוד את הפושע שביצע את הפשע הנתעב הזה". הוסיף חבר מועצת העיר.
ויליאמסבורג פארקואיי תקיפות אנטישמיות מזוזה חוללה ססס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד