כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יתומים נותרו לבדם

"על סף תהום": משפחתו של 'החשמלאי הגיבור' בקריסה

הרב אליקים געצל זילברמן הגיע לארץ כצעיר אמריקאי המבקש להכיר את בוראו, הקים משפחה לתפארת יחד עם רעייתו שתחי', ילדים ההולכים בדרך התורה והמצוות • אבל עם פטירתו הם נותרו לבד, אין להם קרובים ומכרים בעלי תושיה שיכולים לסייע • המשפחה זקוקה לעזרה משמעותית 

"על סף תהום": משפחתו של 'החשמלאי הגיבור' בקריסה
ציון הרב זילברמן צילום: באדיבות המצלם

16 שנות מאבק עיקש ובלתי מתפשר הגיעו אל סיומן כשנפטר הרב אליקים געצל זילברמן. 16 שנים הוא נאבק במחלה הנוראה, יצא מדי בוקר לעבודתו הפיזית המפרכת כחשמלאי מוסמך ופרנס בכבוד את בני ביתו, כשבין לבין הוא 'קופץ' לטיפול כימותרפי או לביקורת במחלקה האונקולוגית.

הקליקו כדי לסייע ליתומיו ולאלמנתו של הרב אליקים געצל זילברמן>>>

"הוא היה דמות של גיבור אמיתי", מספר אחד ממכריו המעטים, "גיבור מכל הבחינות. הוא גם עזב את בית אביו ואת ארץ מולדתו ועלה לארץ בשנות העשרים המוקדמות של חייו, כשהוא צמא ליהדות. חזר בתשובה, הכיר את בוראו והפך לאברך תלמיד חכם!

"אחרי שהתחתן היה יוצא לעבוד ומשלב את העבודה עם קביעת עיתים לתורה, הקים בית יהודי כשר וישר, על אדני התורה והיראה. חינך וגידל את הילדים במסירות נפלאה, ואכן זכה לראות ברכה רבה בעמלו, שישה בנים יראים ושלמים, זרע ברך ה'.

"רעייתו שולמית עמדה לצדו בגבורה גדולה לא פחות. כשהוא חלה במחלה הנוראה, היא הקדישה את כל כולה כדי לסייע לו ולאפשר לו להתמודד באופן המיטבי. הבית המשיך לתפקד, במשך עשר שנים הוא עבד כחשמלאי בעודו מתמודד עם המחלה הקשה! עשר שנים שבהן הוא שילב בין טיפולים אונקולוגיים קשים ובין טיפוס על סולמות, חציבת תעלות בקירות בטון, השחלה של חוטים והקמת מערכות חיווט מסועפות, עבודה מפרכת מכל בחינה אפשרית, והוא עשה את זה בעודו מטופל כנגד המחלה הממאירה שקיננה בגופו!!!".

אחרי עשר שנים נפגע מאוד התפקוד של הרב זילברמן, כך מציינים המכרים. הוא עבר ניתוחי ראש שפגעו בתפקוד שלו, מספר הניתוחים היה גדול במיוחד וכל אחד מהם הוסיף עוד פגיעה ועוד פגיעה, עד שלפני שלושה שנים הוא הפך סיעודי.

"המשפחה הלכה ודעכה, המצב הכלכלי שם נורא. חברים ניסו לעזור, אבל מדובר בבית עם שישה ילדים ואבא שמטופל בטיפולים יקרים מאוד. כמה שניסינו לעזור זה היה כאין וכאפס, כך החלה המשפחה לדעוך מול עינינו.
"עכשיו הוא נפטר", מוחה חברו דמעה, "המשפחה כבר נמצאת על סף תהום מבחינה כלכלית ומנטלית. אם לא נעזור להם עכשיו, מי יודע אם לא נאחר את המועד. הבעיה שאין להם הרבה חברים וידידים, אין כאן איזה מישהו שיכול לבוא ולהרים פרויקט של גיוס כספים על הכתפיים שלו, כולם כאן אנשים שקטים, ולכן חייבים את העזרה של עם ישראל כולו, כל אחד חייב להתגייס ולתת לפחות סיוע קטן, כדי שביחד, בכוחות מאוחדים נצליח להציל את המשפחה היקרה הזאת, שהרב זילברמן הקים בעמל, ביזע והרבה הרבה דמעות".

הקליקו כדי לסייע ליתומיו ולאלמנתו של הרב אליקים געצל זילברמן>>>

זילברמן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד