י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פיצוץ אדיר מחריש אוזניים

נפגע מפגיעת ברק לאחר שיצא לדוג בחוף הים – וניצל

סוף השבוע החורפי שפקד את מפרץ חיפה אמנם הניב כמויות מרשימות של משקעים באזור, אולם לצד מופעי הברקים שפקדו אותו, יש גם מי שנפגע מפגיעת ברק ישירה וניצל. "בימים סוערים, רצוי שלא להסתובב בחוץ, ובמיוחד, בתור מי שאוהב לדוג, פשוט לא ללכת"

נפגע מפגיעת ברק לאחר שיצא לדוג בחוף הים – וניצל
הקריה הרפואית רמב"ם צילום: ניזר פרחאת ורביע חלבי

רביע חלבי (בן 41) אב לשלושה, נהג אוטובוס במקצועו, יצא לדוג בסוף השבוע במפרץ חיפה, עם חברו, ניזר פרחאת, שניהם תושבי דליית אל-כרמל. את השניים תפס מזג אויר חורפי בחופי המפרץ. השניים שיצאו לדוג, לא תיארו שמזג האוויר החורפי עשוי לסכן אותם ולבשו חליפות מחממות. עם הגעתם לחוף, הם התמקמו במרחק של כמה עשרות מטרים זה מזה על מנת שלא להיפגע האחד מחכתו של האחר והיו עדים למופע ברקים מרהיב בשעות הצהריים של יום שישי. רגע לפני שרביע בא להניף את החכה למים, היכה בה ברק עוצמתי. כתוצאה מהפגיעה רביע עף באוויר ונחת מספר מטרים לאחור, כשהוא מאבד את הכרתו וסובל מכוויות ביד שמאל וברגל ימין.

ניזר, שהיה שם כל העת, מתאר שראה את הברק פוגע בחכה בה אחז רביע – פגיעה שלוותה בפיצוץ אדיר ומחריש אוזניים, שכתוצאה ממנו רביע עף אחורנית וצנח את הקרקע. "זה היה כמו בסרטים – זה לא נתפס" מתאר ניזר בשיחה עם הצוות הרפואי. למזלו של רביע, ניזר לא בזבז רגע אחד: הוא אסף את החפצים כולם, אחז ברביע מחוסר ההכרה שהוטח אל הקרקע, נכנס לרכבו ונסע היישר אל רמב"ם. שם הוא נכנס מייד אל חדר ההלם והחל לעבור סדרת בדיקות ואבחון לייצוב למצבו. לאחר שהכרתו שבה אליו, הוא אושפז במחלקה הפנימית והוא מבקש להעביר מסר: "בימים סוערים, רצוי שלא להסתובב בחוץ, ובמיוחד, בתור מי שאוהב לדוג, פשוט לא ללכת".

היום במרחק של יום מהפגיעה במכת הברק, ניכרים ברביע כי הוא כאוב מהפגיעה ומהכוויות שנוצרו לו כתוצאה מהאחיזה בחכה, וממעבר הברק דרכו אל הקרקע. לדבריו: "תחביב הדייג הוא תחביב שאני מפתח בחודשים האחרונים. כחלק מזה, לבשתי חליפה שככל הנראה הגנה עליי מפני פגיעת הברק שכן היא זו שככל הנראה סייעה להולכה של הברק שפגע בי, לעבור היישר אל הקרקע". עוד הוא מוסיף: "אני לא זוכר את האירוע – את כל מה שאני יודע, סופר לי על ידי ניזר, חברי, שפשוט הציל את חיי. אני זוכר שהתעוררתי במיון ולא הבנתי למה אני כאוב ולמה יש לי כוויות ביד וברגל".

לדברי הצוותים המטפלים: "מדובר בנס לכל דבר ועניין, רביע סובל מכוויות ביד שמאל וברגל ימין, ככל הנראה זו העדות למעבר הברק בעוצמה רבה דרכו. המזל שהוא היה עטוף בחליפה מבודדת שסייעה להוליך את הזרם הרב היישר אל הקרקע ובכך להציל את חייו של רביע. את סימני הפגיעה ניתן גם לראות על גבי החליפה של רביע. לצד הכוויות רביע לא זוכר דבר מהאירוע עצמו וכי הטיפול כולו ניתן על סמך עדותו של ניזר חברו שיפנה אותו בזמן ושמר על קור-רוח ובכך הציל את חייו".

בית החולים רמב"ם דייג סופת ברקים פגיעת ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד