כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בתום הליך גישור

הרופא שהושעה מבית החולים חזר לעבודה

לאחר שהושעה מעבודתו בשל טענות שהביא עוגה למחבל שהיה עצור במחלקה שלו, בית החולים הדסה מחזיר לתפקידו את ד"ר מחאג'נה תוך הצהרה כי "מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים"

הרופא שהושעה מבית החולים חזר לעבודה
ד"ר אחמד מחאנג'ה צילום: מתוך שידורי כאן 11

מרכז הרפואי הדסה הודיע כי הרופא שנחשד כי נתן עוגות למחבל מאושפז, הוחזר לעבודה. בחודש אוקטובר האחרון הובאו בפני הנהלת הדסה טענות הקשורות להתנהלות ד"ר אחמד מחאג'נה בקשר עם מטופל במחלקה שהיה עצור בשל חשד למעורבותו בפיגוע, בית החולים פרסם לאחר המקרה כי טענות אלו חייבו בדיקה ובירור מעמיקים.

הדסה נקטה הליך בירור משמעתי נגד ד"ר מחאג'נה, והצדדים כולם הסכימו לפנות להליך גישור לפני השופטת (בדימוס) הילה גרסטל. בסיומו של הליך הגישור הגיעו הצדדים להסכמות שתמציתן מוצגת להלן: בבירור שערכה הדסה נשמעו מספר גרסאות. נאמר כי ביום האמור נערך אירוע שכלל כיבוד ושתייה, שארגנו רופאים במחלקה, משנותר כיבוד, הוא חולק גם לגורמים נוספים במחלקה שאינם רופאים ואחיות, לרבות לחדרו של העציר. הובהר כי התבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה בהקשר לעציר לא נאמרו על ידיו. עם זאת, הובהר כי התנהלותו כלפי השוטר שביקש ממנו להזדהות אינה מקובלת.

ד"ר אחמד מחאג'נה הבהיר, והדברים התקבלו על ידי הדסה, כי כאדם וכרופא הוא רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור. ברוח זו ובהתאם לכללי האתיקה הרפואית, הוא פועל ויפעל.

הדסה מצהירה כי ד"ר מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים. ד"ר מחאג'נה ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה וימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים כולם. מטעם הדסה נמסר: "כל המעורבים יודעים שהעבודה הטיפולית אינה רק מקצוע, אלא שליחות מורכבת ועדינה, שמעטים זוכים לה, ומחויבים לעשות ככל יכולתם שזכות זאת תישאר א-פוליטית, תוך כדי הקפדה יתרה על תנאי בסיסי והכרחי זה".

הדסה עין כרם מחבל גישור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד