כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"פעילויות מפוקפקות"

חניך קורס טייס נגד הרמטכ"ל לשעבר: "אין לו בעיה לעקוץ חיילים משוחררים"

ביה"ס להכשרת טייסים בבעלותם של הרמטכ"ל לשעבר, ושותפים נוספים, הגיש בקשה לפירוק. חניכים טוענים לחובות כלפיהם והכשרות שנתקעו באמצע. הבעלים מבטיח: "נסיים את ההכשרות ונחזיר את הכסף עד השקל האחרון"

חניך קורס טייס נגד הרמטכ"ל לשעבר: "אין לו בעיה לעקוץ חיילים משוחררים"
מטוס קל, אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית הספר הפרטי להכשרת טייסים מסחריים שבבעלות הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ומייסד חברת התיירות הדקה ה-90 ובעליה לשעבר, צביקה מושקוביץ, נקלע לקשיים כלכליים ובעליו החליטו לסגור אותו.

על פי הדיווח באתר 'כלכליסט' חלק מתלמידי בית הספר קיבלו את כספם בחזרה, בעוד אחרים טוענים כי הם רודפים אחר כספים ששילמו עבור הכשרה ושעות טיסה שטרם הושלמו. היו"ר מושקוביץ אמר ל'כלכליסט' בתגובה כי "הוחלט לסגור את החברה לאחר שנקלעה לקשיים בשל מגפת הקורונה, מה שהקשה על גיוס חניכים והדרכתם". לדבריו, "החברה לוקחת אחריות ומתכוונת להשלים את הכשרת החניכים שנותרו, ולהשיב כספים עד השקל האחרון".

בפוסט בפייסבוק כותב חניך המקום על השתלשלות האירועים. "היי, אני יובל בן דוד חניך קורס טייס באקדמיה לטיס מסחרי של דן חלוץ. את הדרך שלי עם האקדמיה התחלתי בעודי עושה עבודה מועדפת באילת, שם שמעתי לראשונה על האקדמיה לטיס מסחרי ברשותו של דן חלוץ, מפקד חיל האוויר ורמטכ"ל לשעבר. איש חיל האוויר אדם שאמור להיות מלא בערכים ועקרונות של צה"ל פותח אקדמיה לטייס, נשמע מבטיח לא? ממש לא, גבו ממני 270,000 ש"ח על קורס שמטרתו הכשרת טייסים מסחריים בארץ שדרך אגב זה גם כל חסכונותיי מגיל 16".

בן דוד ממשיך: "מהתחלה דברים הרגישו בעיתיים, עם הזמן זה הלך ונהיה ברור יותר. יש לי עסק עם אנשים מפוקפקים, אחרי חיפוש קצר באינטרנט ניתן לראות שלמר חלוץ יש היסטוריה של מכירת מניות לפני מלחמת לבנון השנייה בעודו רמטכ"ל, ושותפו צביקה מושקוביץ הבעלים של דקה 90 שגם עליו אחרי חיפוש קצר אפשר למצוא כתבות עם פעילויות מפוקפקות. נחזור לעניין, לצערי לא הספקתי לסיים את הקורס והאקדמיה "במפתיע" התחילה בתהליך של פירוק מרצון והפסיקה את פעילותה ללא החזרת הכספים ששולמו והותירו אותי חסר כל".

בן דוד ממשיך: "כל חסכונותיי וכספים שהרווחתי במו ידיי ירדו לטמיון, כל העתיד שלי נעצר ללא יכולת לעשות דבר, דן חלוץ היקר שמקבל פנסיה של רמטכ"ל עושה עסקים במיליונים בארץ ובחו"ל, וכנראה שאין לו בעיה לעקוץ חיילים משוחררים ששמו את כל חסכונותיהם על עתידם והוא ושותפיו לצורך העניין, צביקה מושקוביץ מתייחסים לאירוע כמו "מכה קלה בכנף" ואני? אני נשארתי בלי כלום. כל מה שנשאר לי לעשות זה לשתף אתכם ולקוות שזה יגיע למקומות הנכונים כדי שהצדק יעשה".

צביקה מושקוביץ אמר בתגובה ל'כלכליסט': "אין חובות לספקים, למס הכנסה ומע"מ ולביטוח לאומי. יש עוד כמה דברים מינוריים וגם זה ייגמר בחודש וחצי הקרוב. הודענו לשלושה ארבעה החניכים האחרונים שעוד נותרו לנו, שאנו עושים את כל הפעולות כדי לסיים את ההדרכה שלהם, ומי שלא ישלים את ההכשרה יקבל זיכוי".

דן חלוץ פייסבוק טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד