כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זועם על ארדואן

יו"ר ועדת הסנאט יחסום את התוכנית למכירת מטוסי קרב לטורקיה

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט בארה"ב התחייב להמשיך ולבלום העברת מטוסי קרב לטורקיה אלא אם סוריה תשפר את הרקורד שלה בזכויות האדם ותפסיק לאיים על בעלות ברית אזוריות של ארה"ב. הסנאטור דיבר על הרקורד של טורקיה בכל הנוגע לזכויות אדם

יו"ר ועדת הסנאט יחסום את התוכנית למכירת מטוסי קרב לטורקיה

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, בוב מננדז, התחייב להמשיך ולבלום העברת מטוסי קרב לטורקיה אלא אם טורקיה תשפר את הרקורד שלה בזכויות האדם ותפסיק לאיים על בעלות ברית אזוריות של ארה"ב.

ממשל ביידן שוקל העברה של 40 מטוסי F-16 מתוצרת ארה"ב לטורקיה בסכום של 20 מיליארד דולר, ובנפרד, מטוסי F-35 עבור יוון, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל' ביום שישי האחרון. עסקה כזו תדרוש את אישור הקונגרס ושל הסנאטור בוב מננדז, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, הסנאטור ידוע בהתנגדותו ארוכת השנים לשליחת מטוסי קרב לאנקרה.

"אני מתנגד נחרצות להצעה של ממשל ביידן למכירה של מטוסי F-16 חדשים לטורקיה", אמר מננדז, ותקף את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על כך שהוא ממשיך "לערער את החוק הבינלאומי, להתעלם מזכויות אדם ונורמות דמוקרטיות ועוסק בהתנהגות מדאיגה ומערערת יציבות בטורקיה ונגד בעלות ברית נאט"ו השכנות".

"עד שארדואן יפסיק את איומיו, ישפר את הרקורד שלו בזכויות האדם בבית כולל על ידי שחרור עיתונאים ואופוזיציה פוליטית ויתחיל לפעול כמו שבעל ברית מהימן צריך, לא אאשר את המכירה הזו", המשיך היו"ר וציין כי הוא תומך במכירת מטוסי קרב מסוג F-35 ליוון.

דובר מחלקת המדינה אמר לאתר 'פוליטיקו' שהם לא מגיבים על מכירות צבאיות פוטנציאליות עד שהקונגרס יפרסם הודעה רשמית. ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח גם כי העסקה למכירת מטוסי קרב תהיה מותנית בכך שטורקיה תאפשר לשוודיה ופינלנד להצטרף לנאט"ו, מהלך שאנקרה מתנגדת לו מאז שהגישו שתי המדינות בקשה לחברות בשנה שעברה. לא ברור אם טורקיה תסלול את הדרך להצטרפות תוביל את מננדז לוותר על התנגדותו לעסקה.

 

 

 

 

ארה''ב יוון טורקיה שוודיה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד